Ár-érték és tigrisorr - Kia Cee'd facelift menetpróba

A hétéves garanciájáról elhíresült alsó-középkategóriás Kia Cee'd új külsőt, start-stop rendszert, kényelmesebb hangolású futóművet, és fejlettebb 1,6-os dízelmotort kapott, az 1,4-esből pedig letagadtak pár lóerőt, hogy kisebb legyen az adóteher. Kategóriája egyik legjobb vételét Ausztriában próbáltuk.

Forrás: Kia

Az új hűtőmaszk egy vicsorító tigrist mintáz
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Kia számára az Európának tervezett és Szlovákiában gyártott Cee'd igazi sikertörténet volt eddig. A bemutatót követő pozitív sajtóvisszhang, a tágas karosszéria, az erős motorok, a tágas utastér, a kedvező ár és a piac leghosszabb garanciája meggyőzte a vásárlókat. Sok olyan ember is a Cee'd mellett döntött, aki talán korábban nem is ismerte a márkát, három év alatt 230 ezer darab fogyott belőle Európa-szerte. Persze a Cee'dnek is voltak hibái, mint például a kissé jellegtelen megjelenés, a hazai utakon túl keménynek bizonyuló futómű, és az olcsó hatású utastér - főleg ezeken próbáltak javítani a mostani modellfrissítéssel.

Forrás: Kia

Balra a régi, jobbra az új. Ízlés dolga, kinek melyik tetszik


Első látásra is könnyen megkülönböztethető egymástól a régi és az új: a 2010-es modell megkapta a márka új, krómozott egyen-hűtőmaszkját, amely a koreaiak szerint egy vicsorító tigris orrát szimbolizálja. Változott még a lökhárító is, a fényszórókat pedig a legújabb divat szerint vetítőlencséssé alakították át, amelynek a távolsági fénye 30 méterrel messzebbre világít, de kanyarfényszóró vagy sima xenon továbbra sem rendelhető. Nem végeztek félmunkát a Kia németországi designközpontjában, megújult a hátsó rész is. Új a lökhárító, a lámpa úgy néz ki, mintha LED-ek világítanának benne. Az is tipikus modellfrissítés-újítás, hogy a külső tükrökbe költöztek a sárvédő oldaláról az irányjelzők (a' la Volkswagen), így bentről is látható, ha épp indexelünk, de egy törött tükörházat biztosan drágább lesz ezután pótolni. Büszke arra a Kia, hogy a Cee'd 0,33-as légellenállási együtthatója jobb, mint a Volkswagen Golfé vagy a Ford Focusé, de arról persze nem írtak a sajtóanyagban, hogy az új Opel Astra és a Mazda3 még náluk is jobb ebből a szempontból. A teljesség kedvéért még megemlítendő, hogy öt új szín és három új könnyűfém felni is megjelent a kínálatban, ezek közül a 16 colos titánszínű tévedés, a 17 colos, turbinát mintázó viszont kifejezetten mutatós.

Forrás: Kia

Hátul kisebbek a változások, csak a lámpákat és a lökhárítót cserélték


Egyelőre csak az ötajtóst és a kombit érintik a külső változások, aki a régi arcot szerette jobban, az ezután kénytelen lesz a sportos háromajtóst választani, az ugyanis nem kapta meg a tigris-orrot, de a belseje és a műszaki tartalma annak is megújult. Ha már a Pro Cee'dnél tartunk, el kell mondani, hogy a Kia mostantól ezt tekinti a Cee'd belépőmodelljének, így ez is lesz a legolcsóbb, pedig korábban afféle sportos prémiummodellnek pozícionálták a modellcsaládon belül, és több pénzt kértek érte, mint az ötajtósért.

Forrás: Kia

Olcsó trükk: LED-esnek néz ki, de ez csak imitáció


Belül előnyére változott a kompakt koreai: a legfeltűnőbb a négyküllős kormánykerék bevezetése, a jobban felszerelt változatokon az ezüst küllők alsó részén kapott helyet a bluetooth-kihangosító és a fedélzeti számítógép gombja. Ez a kormány a jövőben minden Kiában megjelenik majd, csakúgy, mint az áttervezett, csövek mélyén ülő három műszer. Ezt az Alfa Romeóról mára már többen lemásolták, hátránya, hogy a jobb oldali utas már nem látja, mennyivel is megy az autó. A piros megvilágítású órák továbbra sem a formatervezés csúcsai, de elmennek, a fedélzeti számítógép kijelzője a sebességmérő aljába költözött. Új extrák is rendelhetők, mint például a sebességhatároló, a keréknyomás ellenőrző, az automatikus ablaktörlő és fényszóró, az indexkar pedig európai módra, már egy pöccintésre hármat villant, így talán a magyarok is használni fogják.

Forrás: Kia

Új kormány, középkonzol, váltógomb és csőműszerek. Kétzónás lett a klíma


Nehezen észrevehető, de áttervezték a középkonzolt is, végre kétzónás lett az automatikus légkondicionáló, és a váltókart is lecserélték, a tenyérbe simuló újon nem gyűrűfelhúzással, hanem Opel-módra, egy gomb megnyomásával lehet kapcsolni a hátramenetet. Szerencsére a Kia megtartotta jó szokását, és továbbra is ad USB- és mini jack csatlakozót az mp3 lejátszóknak, de örülni lehet a nagyobb kesztyűtartónak és a szebb alsó tartókonzolnak is. Nem lehet panasz az összeszerelési minőségre, a műszerfal felső része puha műanyagból készül, csillapítva hajlanak vissza a kapaszkodók, a minőségi összhatás azonban még mindig elmarad a nevesebb konkurensekétől, amiért főleg a sok karcolódó műanyag és a műbőrhatású bőrkormány okolható.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK