A három modell közül a Polo Bluemotion tűnik a legígéretesebbnek, ugyanis a 74 lóerős 1,2 literes motorral valamint automatikus leállító- és elindító-, fékenergia-visszanyerő rendszerrel felszerelt autó mindössze 87 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, és átlagfogyasztása csak 2,74 literes. Ezek a mutatók több mint tízszázalékos javulást jelentenek a jelenlegi Polo Bluemotionhoz képest, habár az autó öt lóerőt gyengült is.
A Golf Bluemotion megtartotta 1,6 literes négyhengeres motorját, ám fogyasztása 3,4 literesről 3,1 literesre csökkent, míg szén-dioxid kibocsátása sikerült 100 g/km alá szorítani. Ugyanennek a motornak a 104 lóerős változata került a Passat Bluemotionbe, ahol a jelenlegi kétliteres TDI-t váltja. Ezzel az erőforrással a kocsi 114 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, fogyasztása pedig 3,66 literesre javult.
Bár az autók áráról még nincsen hivatalos információ, azok várhatóan nem lesznek drágábbak a jelenlegi modelleknél.