170 lóerős az Alfa Romeo MiTo QV

Vágólapra másolva!
Frankfurtba érkezik a már korábban bejelentett, 170 lóerős MultiAir motorral ellátott MiTo Quadrifoglio Verde, amely fogyasztásban és teljesítményben is jobb a hagyományos turbómotoroknál.
Vágólapra másolva!

Az autóba kerülő MultiAir szelepvezérlési rendszerről korábban részletesen is beszámoltunk. Lényege, hogy a szívószelepeket elektrohidraulikus rendszer vezérli a vezérműtengelytől függetlenül, folyamatosan változtatva a hengerekbe jutó levegő mennyiségét, ezzel optimalizálva annak működését. Ennek megfelelően az 1,4 literes MultiAir 15 lóerővel erősebb, mint a hasonló méretű, régi turbós TBi motor. A 170 lóerőt egy új fejlesztésű, hatfokozatú manuális váltó az első kerekekhez küldi. Az Alfa szerint a modell így körülbelül hét másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, míg emellett lakott területen kívül mindössze 4,8 literes fogyasztást képes produkálni. Az autó csak 139 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

Az autó megkapta az Alfa Romeo és a Magneti Marelli közös fejlesztésű dinamikus felfüggesztését is. Ez a rendszer négy elektronikusan irányított lengéscsillapítóból, öt gyorsulásmérőből, egy vezérlőegységből és egy interfészből áll. Ez utóbbin lehet választani a felfüggesztés különböző beállításai közül, amely normál, dinamikus és időjárástól független, all-weather lehet.

Természetesen az autó külsején is változtattak a négylevelű lóherés változat kedvéért, így a 17 colos könnyűfém felnijei mellett például új borítás található a fényszórók, a hátsó lámpák és a visszapillantó tükrök körül.

Forrás: Alfa Romeo