Frissül a Citroën C-Crosser

Duplakuplungos robotizált váltóval szerelték fel, és átalakították az utasterét a Frankfurtba készülő francia-japán SUV-nak. A Citroën jobb fogyasztást és emissziókat is ígér.

A Mitsubishi Outlander francia változatának tekinthető autóban debütál a DCS duplakuplungos-váltó, ami vélhetően a Mitsubishi Lancerből került át a szabadidő-autóba. Ezen alkatrész a 156 lóerős, 2,2 literes HDi turbódízel motorral érhető el, és kezelése rendkívül egyszerű: "D"-ben hagyva két üzemmódú (normál és sport) automata váltóként viselkedik, míg a váltókart keresztbe mozgatva manuálisan lehet a hat sebességfokozat közt váltani.

A rendszert emellett visszagurulás-gátlóval egészítették ki, hogy könnyebb legyen meredek utakon elindulni. Ezzel az új automatikus váltóval az autó 11,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, míg manuálissal ennél kevesebb időre, 9,9 másodpercre van szüksége. A C-Crosser végsebessége 198 km/óra, átlagfogyasztása 7,3 liter, míg kilométerenként 192 gramm szén-dioxidot bocsát ki.

A C-Crosser nem duplakuplungos váltóval felszerelt verzióit sem hagyta érintetlenül a cég, azok átlagfogyasztását hétliteresre, szén-dioxid kibocsátását pedig 185 g/km-esre csökkentették.

Az új váltó mellet a kocsi belső terét is átalakították, bár ezek leginkább kozmetikai újítások, de például a harmadik üléssor új, teljes értékű fejtámlái vagy az automatikus ablaktörlők a kényelem növelését szolgálják.

Forrás: Citroën

KAPCSOLÓDÓ CIKK