Szupertakarékos luxuslimuzin a Fiskertől

Vágólapra másolva!
A Frankfurti Autószalon előtt a Fisker nyilvánosságra hozta konnektoros luxushibridje, a Karma átlagfogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási adatait.
Vágólapra másolva!

Pár nappal a Frankfurti Autószalon előtt az amerikai Fisker nyilvánosságra hozta konnektoros hibridje, a Karma fogyasztására és szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó adatokat. Egyelőre csak becslések a Fisker által közölt adatok, a mérnökök a SAE (Society of Automotive Engineers) által elfogadott normák alapján próbáltak kikalkulálni, mennyire takarékos a szedán.

A Frankfurtban debütáló konnektoros, bár kicsit más elven működő S osztály átlagfogyasztása 3,2 liter, erre a Karma csak három tizeddel rosszabb adattal tud válaszolni. Nagy különbség azonban a két modell között, hogy míg a Mercedes újdonsága csak prototípus, a Karma értékesítése már megkezdődött, így nem számít sokat, hogy kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása is kilenc grammal a Vision S 500 Plug-in Hybrid felett van.

Sajtóközleményében különböző számokkal próbálja igazolni a Fisker, hogy mennyire takarékos a Karma, ezek szerint - ha kizárólag elektromos meghajtással közlekedik - kilométerenként mindössze két eurócentes (kábé 55 forintos) költséget jelent, de az összeg akkor is csak kilométerenként öt cent, ha a benzinmotor is bekapcsolódik a hajtásba.

Kiemelte a Fisker, hogy 941 millió liter benzin spórolható meg, illetve 2,3 millió tonnányi szén-dioxidtól menekülhet meg a légkör, ha a terveknek megfelelően 15 ezer Karmának lesz gazdája 2016-ig. A Karma két elektromotorja összesen 403 lóerős, 260 lóerős, GM-féle benzinmotorját az akkumulátorok töltésére használja. Elektromos hatótávolsága 80 kilométer, végsebessége 201 km/óra.