Bemutatkozott az új Toyota 4Runner

Vágólapra másolva!
Hivatalos képeket és adatokat hozott nyilvánosságra a Toyota az új 4Runnerről. Az Európában nem kapható terepjáró immár az ötödik generációnál tart.
Vágólapra másolva!

1984-ben mutatkozott be a piacon a Toyota 4Runner első generációja, a terepjáró azóta igazi sikertörténetté vált. 25 év alatt összesen négy széria jelent meg, és több mint másfél millió darabot adtak el belőle, az új generáció premierje most érkezett el. Teljesen áttervezték a közepes méretű terepjárót, konstrukciója viszont még mindig alvázas, az alapokon a mókás külsejű FJ Cruiserrel osztozik.

Magasabb, szélesebb és hosszabb lett elődjénél az új 4Runner, a Toyota szerint keményebb, mint a Highlander, ellenben sokkal variálhatóbb, mint az FJ Cruiser. Opcionálisan immár három üléssorral is rendelhető az autó, felszereltségi szintből két hagyományosabbat és egy terepeset dolgoztak ki.

Utóbbi neve Trail, és nagyobb hasmagassággal is készül, valamint Multi-Terrain Select névre keresztelt rendszert kapott, amelynek segítségével négyféle útfelület közül választható ki, hogy éppen milyen is van az abroncsok alatt. Az offroados modellben szintén az alapfelszereltség része a speciális tempomat, a CRAWL, amely a terepes közlekedést könnyíti meg öt különböző sebességi beállítással.

Forrás: Toyota

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

Fekete külső visszapillantókat, első és hátsó lökhárítókat, valamint sötétített fényszórókat és hátsó lámpákat kapott a Trail kivitel, de egyedi a motorházteteje is. Központi differenciálművel és természetesen összkerékhajtással szállítják az offroados modellt, a hagyományosak alapáron hátsókerék-hajtásúak, a 4x4 felárért rendelhető.

Új, 270 lóerős motort kapott a 4Runner, a négyliteres V6-os blokk legnagyobb nyomatéka 377 Nm. Ötfokozatú ECT-i automata váltó kapcsolódik hozzá, de belépőszinten elérhető egy négyhengeres, 2,7 literes motor is 157 lóerővel és 213 Nm-es nyomatékkal.