Modelldömping a Chryslernél

Vágólapra másolva!
Hét modellt szűntet meg és kétszer annyit vezet majd be az elkövetkezendő öt évben a Chrysler az Egyesült Államokban. A cég elkezdi a Fiat műhelyeiben készült négykerekűek piacra dobását és jövőre új logót is kap.
Vágólapra másolva!

A Chrysler csütörtökön egy hétórás bemutatón vázolta fel, mik a tervei a következő öt évre. Egyértelmű, hogy nagy lesz a mozgás a márka háza táján. Az elkövetkező években összesen hét modellnek int búcsút - örökre vagy csak időlegesen - a cégcsoport, így 2010-ben távozik a PT Cruiser és a Jeep Commander, igaz ez utóbbi a nemzetközi piacon néhány évig még életben maradhat. 2012-ben eltűnik még két Jeep modell, a Patriot és a Compass, míg a Dodge-nál a 2011-ben megszűnő Dakota és a 2012-ben megszűnő Caliber mellett az új generáció érkezéséig nem lesz kapható a 2011-ben megszűnő Viper sem.

Az érkező modellek típusai jól mutatják, hogy az elkövetkező években a Chrysler sokkal nagyobb hangsúlyt fektet majd a kis és kompakt autók gyártására az olaszok technológiáját és hatalmas tapasztalatát felhasználva. Tulajdonképpen a tizennégy teljesen új autóból mindössze kettő - egy nagyobb Dodge crossover és a Ram pickup - lesz az, amelynek technikája nem a Fiattól érkezik.

A Jeep 2013-ban egy kis SUV-t és egy közepes crossovert mutat be, előbbi akár a Pandára is épülhet. A márka harmadik új modellje, az 2013-as Cherokee, csupán nevét őrzi meg a jelenlegi modellnek, minden más az olaszoktól jön.

A Dodge modellválasztéka is Fiat-készítésű járművekkel lesz feltöltve. Így érkezhet a Dodge-tól 2012-ben egy kompakt méretű szedán és egy évvel később egy szintén olasz eredetű kisautó is a Punto alapjain. Említésre méltó még az Avenger, amely ugyan jövőre jelentős rácfelvarráson esik át, de 2013-ban ezt az autót is egy Fiat által tervezett modell válthatja.

2012-ben és 2013-ban négy új, Fiattól származó mutat be a Chrysler. ezek külső formaterve illeszkedik majd a márka formanyelvébe, azonban a lemezek alatt olasz technika lesz. A 2010-ben távozó PT Cruisert 2012-ben egy kompakt, Bravo-padlólemezen nyugvó szedán pótolja, míg egy évvel később egy Punto-méretű kisautót, egy középkategóriás crossovert, valamint a középkategóriás Sebring új generációját is bemutatja a Chrysler. Már 2010-ben megérkezik az Egyesült Államokba a Fiat 500 is, amelyet nyitott tetős változata követ 2011-ben, míg egy évre rá már az Abarth verzióját is vezethetik az amerikai vásárlók. Furcsa módon az Alfa Romeo esetleges bevezetéséről nem esett szó.

Forrás: [origo]

A Fiatok érkezése előtt a cég jelentősen frissíti azon régebbi autóit, amelyek megtartása mellett döntöttek és egyelőre nem kerülnek az olaszok irányítása alá. Marad Fiattól független, 2010-re elkészülő új 300C és a Jeep Grand Cherokee (képünkön) is, de az amerikaiak frissítik a Dodge Challengert és jövőre jön a vadonatúj Charger is. Érdemes megjegyezni, hogy bár ezek az autók valamennyire függetlenek maradnak a Fiattól, így sem zárható ki, hogy az olasz gyártó egyes alkatrészeit, motorjait alkalmazzák majd bennük.

Hatalmas modelldömpingjétől természetesen a Chysler azt reméli, hogy öt év múlva újra képes lesz végre profitot termelni. Terveik szerint az idei 1,3 milliós eladások 2014-re már 2,8 milliósra nőnek, míg a Fiattal közösen ekkor már elméletileg legalább ötmillió autót gyártanának évente. Sergio Marchionne vezérigazgató szerint ugyanis ez a minimum, amely ahhoz szükséges, hogy a fúzió pénzügyileg sikeres legyen. A globális piacon a két márka munkamegosztása értelmében, míg a Fiat a kis benzines és dízelmotorokra koncentrál, addig a Chrysler a Fiat innovatív Multiair technológiáját felhasználva nagyobb hengerűrtartalmú motorokkal, valamint hibridekkel és elektromos autókkal igyekszik sikereket elérni.

Bár hivatalosan nem mutatták be, a vezetők ígérete szerint a Detroiti Autószalonon vezeti be a Chrysler a cég új logóját. A szárnyas logó egyértelműen a Chrysler kilencvenes években használt márkajelzésére hasonlít, igaz az alulról és felülről erősen összenyomott embléma egy kicsit az Aston Martinra is emlékeztetheti azt, aki rápillant.

Forrás: Chrysler