Vágólapra másolva!
Nemsokára megkezdődhet a gyártása annak az Arash AF-10 elnevezésű brit szupersportautónak, amelynek prototípusát először még a 2006-os Londoni Autószalonon láthatta a közönség.
Vágólapra másolva!

Az Arash AF-10 mögött álló cégnek az elmúlt években a teljes menedzsmentjét átszervezték, ezért tartott ennyi időbe, hogy célegyenesbe jusson a fejlesztés. A most közölt képeken már a végleges autó látható, amelyről fontos tudni, hogy karosszériája és váza szinte teljesen szénszálas ötvözetből épül föl. A karbon elemek az EPM Technology műhelyében készülnek, ők gyártják a Force India Forma-1-es autóinak a karosszériáját is. Mindössze 1260 kilogrammot nyom az Arash, így 100 kilogrammal könnyebb a Ferrari Enzónál (amire egyébként nagyon hasonlít) és csaknem ötszázzal a Mercedes SLR McLarennél. Motorján 2006 óta nem változtattak, így maradt a Corvette Z06-ból érkező 550 lóerős, 630 Nm-es csúcsnyomatékú hétliteres V8-as. Ez négy másodpercnél is gyorsabban katapultálja 100 km/órára az autót, a végsebesség 350 km/óra fölött lesz. A motor erejét egy hatfokozatú Graziano kézi váltó küldi a hátsó kerekekhez, de felárért a Pagani Zonda F szakvenciális váltója is rendelhető. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros felfüggesztés található, a futóművet az az Loris Bicocchi hangolja, aki korábban a Bugatti Veyron futóművén is dolgozott.

Forrás: Arash

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


Erősebb modellek elkészítését is tervezik, az egyik már 800 lóerős lenne, de állítólag egy 1200 lóerős, Veyron-verő csúcsverzió kifejlesztését sem zárták ki. Az utóbbi motorja egy dupla turbós, 7,2 literes V8-as lenne, ami a 400 km/óra feletti végsebességhez is elég erőt szolgáltatna. Az autó megállításáról aktív fékezőszárnyak gondoskodnának az AP Racing kerámiafékek mellett. A vékonyabb pénztárcájúak kedvéért az Arash-nál egy AF-8 elnevezésű, olcsóbb és gyengébb változaton is gondolkoznak, míg az AF-10-ből kezdetben mindössze 70 darabot akarnak gyártani.

Arash Farboud alapító és cégtulajdonos célja, hogy a 355 ezer eurós szupersportkocsijával olyan kisebb gyártóktól halásszon el vásárlókat, mint a Koenigsegg vagy a Pagani, de hosszabb távon a Lamborghininek és a Ferrarinak is riválisai szeretnének lenni.

Forrás: Arash