Két hónap van hátra az új Porsche Cayenne genfi premierjéig, a szabadidő-autót gyakorlatilag már álca nélkül tesztelik. Befutott egy majdnem leplezetlen kémfotó az egyik prototípusról, csak a fényszórók környékén hagytak némi ragasztószalagot. A másik kép tanúsága szerint a hátsó rész jobban átalakul, teljesen új lesz a hátsó lámpák formája.
Ahogy az aktuális modell, úgy az új is a Volkswagen Touareggel osztozik műszaki alapjain, utóbbi már Detroitban megmutatja magát a nagyközönségnek. Jól látható, hogy a Porsche elődjénél kevésbé agresszív formatervet álmodott az új Cayenne-nek, karcsúbb, elegánsabb lett az autó.
Nagyobb lett a tengelytáv, az új modell viszont lényegeseb könnyebb a mostaninál, legalább 200 kilogrammot faragtak a súlyából. Ez azt jelenti, hogy a V6-os alapmodell tömege két tonna alatt lesz. Nagyrészt az intenzív alumínium-használatnak köszönhető mindez, de az is soket segít, hogy kimarad belőle a felező és a hátsó mechanikus differenciálzár. Az alapmotor a 3,2-es Audi-féle V6-os, ezt követi a 4,8 literes V8-as 400, illetve két turbóval 500 lóerős változatban. Megmarad a háromliteres V6-os dízel is, 2011-től pedig benzines hibridként is kapható lesz a sváb SUV.
Teljesen megújult a belső, a kabint a Panamera inspirálta. Magasan húzódik a kardánbox, az automatikus váltó előválasztó karjának két oldalán rengeteg gomb található.