Tíz magyar Toyota Priust hívnak vissza

Vágólapra másolva!
Mindössze tíz darab magyar tulajdonban lévő harmadik generációs Toyota Priust hív vissza a hazai importőr. Egészen pontosan elmennek a fékhibás kocsikért a magyar képviselet munkatársai, hátrahagynak egy csereautót, majd a negyvenperces, ingyenes szoftvercsere után már viszik is vissza a kocsit. A Toyota mind több visszahívási akciója ellenére sem tud az importőr jövőbeni imázserősítő kampányról, és árleszállítás sem lesz a magyar szalonokban.
Vágólapra másolva!

"Tíz darab itthon eladott Priust érint a visszahívási akció" - közölte az [origo]-val Som Ferenc, a Toyota Motor Hungary Kft. kommunikációs igazgatója. Kedden jelentették be Japánban, hogy a Prius és a Lexus HS fékrendszerének problémái miatt világszerte összesen 437 ezer hibridet hívnak vissza. Magyarországon ugyanakkor csak néhány harmadik generációs Priust érint a fékhiba kijavítása.

Som szerint a tíz tulajdonos nagy része budapesti, ezért úgy döntöttek kedden délelőtt, hogy az ő autóikért személyesen elmennek, és ha szükséges, akkor egy Prius, Avensis vagy Verso típusú csereautót biztosítanak a tulajdonosoknak a javítás idejére. Ez negyven percet vesz majd igénybe, tehát az utazással együtt is mindössze csak három óráig tart majd autónként a javítás, ami az ABS szoftverének cseréjét jelenti.

Már a hibás gázpedálok miatt visszahívott 22 ezer magyar Toyotáról szóló cikkünk írásakor is kérdeztük az importőrtől, tervez-e a márka központja, vagy ők maguk imázserősítő kampányt, és ez a kérdés az újabb problémás típus után még inkább aktuális. A kommunikációs igazgató szerint nehéz erre válaszolni, de ő nem tud arról, hogy lesz ilyen, és elmondása szerint árleszállító akció sem várható.

Som Ferenc hétfői közlése szerint az Egyesült Államokból és Japánból hetven bejelentés volt arról, hogy lassú fékezésnél hibát észleltek a gépkocsivezetők, ám baleset nem történt emiatt.

A Lexust is érinti a fékhiba

Napok óta arról cikkeztek a lapok, hogy a Toyota bármikor bejelentheti a Prius-visszahívást fékhiba miatt, erre végül kedden került sor. Már korábban elismerte a japán gyár egy szoftverhiba létezését, a visszahívás kihirdetésével viszont várt. Mint kiderült, azért, mert a Lexus is érintetté vált, ennek pedig alaposan utána akartak járni az illetékesek.

A szoftverhiba miatt bizonyos esetekben a fékpedál lenyomása után csak apró késéssel tapasztalható tényleges lassulás, a januártól gyártott modellekben ezt a bakit már korrigálták. Takeucsi Ririko, a Toyota szóvivője szerint szükségessé vált további modellek ellenőrzése is.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A harmadik generációs Prius a legnépszerűbb autó Japánban


"Nagyon hasonló a Prius és a Lexus HS fékrendszere, vizsgáljuk, hogy a prémium modellben is jelentkezhet-e a hiba. Továbbra sem döntöttünk semmiről" - nyilatkozta Takeucsi japán idő szerint délelőtt, majd a Toyota délután kihirdette a visszahívást.

A korábban feltételezettnél több autóban szükséges a blokkolásgátló szoftverének frissítése; 270 ezer Priusról volt szó eddig, de világszerte összesen 437 ezer hibridet hívnak vissza, csak Amerikában 133 ezer Priust. Ugyanitt 14 500 Lexus HS-vevő is értesítést kap a következő napokban, az érintett modellek tavaly májustól decemberig készültek.

Visszahívások egymás után

A világ legnagyobb autógyártója - amelynek modelljei a megbízhatóságukról híresek - az elmúlt hónapokban sorra jelentette be a legkülönbözőbb modelljeinek visszahívását. Az akciók több millió autót érintenek világszerte. A gázpedál esetleges padlószőnyegbe akadása volt az első hiba, majd az immár nyolc Toyota modellt érintő újabb probléma (a gázpedál beragadása egy apró műanyag alkatrész kopása miatt) következtében hatmillió kocsit rendeltek vissza, aminek a BBC szerint kétmilliárd dollár lesz az összköltsége. Ezt követően jött a hír a hibás fékpedálokról.