Tényleg formabontó lett a Nissan Juke

2010.02.11. 9:49

Nem beszélt a levegőbe a Nissan: a B szegmensbe pozícionált Juke-kal teljesen egyedi crossovert alkotott. Valóság lett a Qazana tanulmányból.

Kissé hihetetlennek tűnt, amikor a Nissan azt állította, nem sokat fog változni a Qazana tanulmány a szériagyártásig, de betartották ígéretüket. A piac fogja eldönteni, nyerő húzás-e egy ilyen autó, mindenesetre a japánok felmérései azt mutatták, hogy a potenciális vevőkörben sokan vágynak valami egyedire, valami újra.

Sok konkurense nem lesz a Juke-nak, még a Qashqai-nál is 17 centiméterrel rövidebb, szinte légüres térbe kerül. Súlya 1162-1383 kilogramm lehet, a Nissan azt állítja róla, hogy egy SUV és egy sportos autó keveréke. 4,14 méter a Juke teljes hosszúsága, ehhez 1,77 méteres szélesség, 1,57 méteres magasság és 2,53 méteres tengelytáv társul.

Forrás: Nissan

Kattintson a képre, galéria nyílik!


A kabinból jórészt a Qashqai ismerős megoldásai köszönnek vissza, a londoni formatervezői központ beérte a külső egyedire szabásával. Különleges elemnek a középkonzol számít, amely a dizájnerek szerint a motorkerékpárok tankjára emlékeztet.

Forrás: Nissan

Japánban már tavasszal elkezdődik a sunderlandi üzemben készülő Juke értékesítése, Európában őszre tervezik a startot. Három motor szerepel majd a kínálatban, egy új, 117 lóerős, 1,6-os benzines, amelynek legnagyobb nyomatéka 157 Nm és ötfokozatú manuális váltó kapcsolódik hozzá. Felárért fokozatmentes CVT-vel is vihető.

Forrás: Nissan

Felette a turbós változat kap helyet 190 lóerővel, már hatfokozatú kézi váltóval és 240 Nm-es nyomatékkal, ez a verzió már összkerékhajtással is rendelhető. A szokatlanul igényes rendszer nem csupán a tengelyek között képes elosztani a nyomatékot, de a hátsó kerekeket egymástól függetlenül is képes kezelni, biztosítva a megfelelő kanyarstabilitást. Ráadsául az összkerekes változatokban az olcsó csatolt lengőkaros megoldás helyett multilink felfüggesztések kerültek a hátsó tengelyre. Sajnos a csúcsmotort és az összkerékhajtás kombinációját csak CVT-váltóval lehet kérni, a kézi váltós verzió csak elsőkerék-meghajtással érhető el.

Dízelből csak a Renault-féle, 110 lóerős 1,5-ös elérhető, ennek nyomatéka az erősebb benzinesével megegyező 240 Nm. Alapáron hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik hozzá, csak az első kerekek hajtottak ebben a verzióban. A felnik 17 colosak, a csomagtartó 251 literes, de döntögetéssel természetesen bővíthető. Amerikában is forgalmazzák majd a Nagy-Britanniában készülő újdonságot, Európában ősztől lehet majd megvásárolni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK