Két mázsával könnyebb az új VW Touareg

2010.02.11. 10:46

Hivatalosan is lerántotta a leplet a Volkswagen a Touareg új generációjáról, a nagy szabadidő-autó a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség előtt.

Modellautóként és egy kiszivárgott képen is látható volt már az új Volkswagen, a wolfsburgiak így a hivatalos, szerda este kilenckor tartott leleplezésen nem tudták meglepni a világot. Minden pontosan úgy alakult az új generációval kapcsolatban, ahogy várható volt, előre teljesen új, golfos hűtőrács és LED-keretes fényszórók kerültek, a németek dinamikusabbra gyúrták a figurát.

Ez tetten érhető a sportosabb faron és az alacsonyabbra húzott tetővonalon, a teljes hosszúság öt centivel nőtt 4,8 méterre. 1,71 méter az új magasság, az 1,93 méteres szélesség viszont nem változott. A tengelytáv 2,9 méterre nyúlt, de amire a Volkswagennél a legbüszkébbek, hogy az alapváltozat súlya 208 kilogrammal csökkent.

Optimalizálták a már ismert, 240 lóerős és 550 Nm csúcsnyomatékú V6-os dízelmotort, mostantól 1,9 literrel kevesebbet, csupán 7,4 litert fogyaszt száz kilométerenként. Hasonló módosításon esett át a 3,6 literes V6-os benzines, 2,5 literrel kevesebbet fogyaszt, így éppen befért tíz liter alá.

Forrás: Volkswagen

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


Teljesen új a kínálatban, a V10-es TDI-t váltja az Audi-féle V8-as dízel, 4,2 literes lökettérfogattal, 340 lóerővel és 800 Nm-es csúcsnyomatékkal. Bemutatkozik az új Touaregben a Porsche Cayenne-hez már bejelentett hibrid hajtáslánc, amely a németek megfogalmazása szerint egy nyolchengeres teljesítményét nyújtja egy hathengeres fogyasztásával.

Forrás: Volkswagen

333 lóerős a kompresszoros, háromliteres V6-os benzinmotor, szintén az Auditól, ehhez 52 lóerős elektromos egység kapcsolódik 379 lóerős együttes teljesítménnyel és 580 Nm-es nyomatékkal. 50 km/órás tempóig képes a villanymotor egyedül mozgatni az autót, ezt követően a benzines blokk is bekapcsolódik a hajtásba. Átlagfogyasztásként 8,2 litert adott meg a Volkswagen. A V10-es dízeltől és a W12-es benzinestől elbúcsúzott a márka, viszont minden változatban start-stop rendszer dolgozik.

Forrás: Volkswagen

Konkurenséhez, a BMW X5-höz hasonlóan a Touaregben is nyolcfokozatú automata váltó kapott helyet, az összkerékhajtás kétféle lehet. Maradt az állandó, Torsen-differenciálműves 4Motion, amihez alapáron terepfokozatba kapcsolható blokkolás- és kipötgésgátló, valamint lejtmenet-vezérlő jár. Opcionálisan a komolyabb, 4X-Motion névre keresztelt rendszer is elérhető felezővel, terep-üzemmód kapcsolóval és 100 százalékosan zárható középső és hátsó differenciálművel.

A 580 literes csomagtartó, a hátsó ülések elektromos ledöntésével 1642-re növelhető, a hátsó üléspad 16 centiméteres sínen tologatható. A gazdag alapfelszereltségű Touareg áprilisban jelenik meg a kereskedésekben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK