Az ESP-k hatékonyságát is vizsgálja az Euro NCAP

Vágólapra másolva!
Sok más mellett már a tesztelt autók menetstabilizálóinak hatékonyságát is vizsgálja a független Euro NCAP.
Vágólapra másolva!

Az európai töréstesztekért felelős független szervezet új eljárása kifejezetten arra kíváncsi, hogy balesetközeli szituációban mennyire megbízható a menetstablizáló működése.

Minden, 2009-ben tesztelt autón elvégezték a vizsgálatot, ezek eredményeit most hozták nyilvánosságra. Minden modell átment, ugyanakkor némi kritikát is megfogalmaztak a szakemberek: a Subaru Imprezában kifogásolták például az ESP-kapcsoló pozícióját, ezt akaratlanul is kikapcsolhatja a sofőr, míg az Alfa MiTo a legsportosabb Dynamic-módba kapcsolva megbukott. A másik két állásban nem történt említésre méltó esemény.

Egy külső cég, a Thatcham végezte a tesztet, ennek része, hogy 80 km/órás tempónál hirtelen dupla sávváltást végeznek. Többféle kormányszöggel ismétlik a vizsgálatot, ellenőrizve az autók reakcióit. Különösen a far kitörésének mértékére kíváncsiak, ez ugyanis a közúti balesetek nagy részéért felelős.

Úgy véli a Thatcham, hogy menetstabilizálóval szerelt autókkal 25 százalékkal kisebb az esélye egy halálos balesetnek, ezért kulcsfontosságúnak tartja a rendszerek megbízható működését.