Alaposan átalakul a négyüléses Smart

Vágólapra másolva!
A Daimler, a Renault és a Nissan közötti együttműködésből születnek majd meg az új Smartok, amelyekről kiderült néhány részlet. Alaposan átalakul a Forfour.
Vágólapra másolva!

Nemrég jelentette be a Daimler, hogy a Smartok új generációját a Renault-val és a Nissannal közösen fejleszti ki, utódot kap az apró Fortwo és a négyüléses Forfour is. Benzin- és dízelmotorral, illetve hibrid és teljesen elektromos hajtáslánccal is kaphatóak lesznek az autók, így állítva riválist a BMW Project i néven futó városi autójának.

Először az új Fortwo érkezik 2012-ben, friss fejlesztésű moduláris platformra épül majd, amelyen most végzik az utolsó simításokat a sindelfingeni fejlesztési központban. Nem sokkal később érkezik, az ugyanerre a padlólemezre épülő Renault-variáns, amely a Smarttal egy üzemben készül majd, a franciaországi Hambachban.

Marad a farmotoros, hátsókerék-hajtású koncepció a merev Tridion-vázzal, melyet átvesz a Fortwo meghosszabbított alapjára épülő Forfour is 2014-től. Ez a modell a következő Twingóval osztozik majd a padlólemezen, mindkét modell a szlovéniai Novo Mestóban készül. Hála az összefonódásoknak, a Daimler árat tud csökkenteni, az új Fortwo és Forfour is olcsóbb lesz elődjénél.

Modernebb, egyterű kialakítású lesz az új Forfour, körülbelül 3500 milliméter hosszú és 1550 milliméter magas lesz, vagyis 80 centiméterrel nyúlik túl az aktuális Fortwo-n. Marad a fejlett biztonsági cella, szó van arról, hogy esetleg tolóajtók kerülnek hátra. Mivel a motor is hátra kerül, nagy csomagtartóra nem lehet számítani, de legalább mindkét hátsó ülés dönthető lesz.

Új, a Renault-Nissannal közösen fejlesztett, négyhengeres benzin- és dízelmotorok hajtják majd az új Forfourt, a lökettérfogat 1,2-1,8 literig alakulhat. Mindkét Smartban duplakuplungos automatizált váltó gondoskodik majd az erőátvitelről, így a lassúságuk és rángatós váltásaik miatt sokat szidott egykuplungos, robotizált Getrag-váltók végre eltűnnek a miniautókból.