Dögös lett a Qashqai

Az értékesítési darabszámok ugyan nem indokolták, a japánok mégis felfrissítették a Nissan Qashqait. Az igen sikeres crossover megújuló változata megérkezett hazánkba, de a fiatalosabb vonalak kevés műszaki újdonságot takarnak.

Fotó: Mudra László [origo]

Elsősorban vadabb külseje miatt lehet vonzó az új Qashqai
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Nissan Qashqai három évvel ezelőtti bemutatkozása óta igen sikeres pályát futott be a világon, így hazánkban is. Akkoriban az első bemutatón a Nissan új elképzelését - miszerint a kompakt kategóriában egyszerre többféle autó is kínálnak - sokan kétségekkel fogadtak, hiszen hogyan férhetne meg egymás mellett ennyi modell, veszélyesek lehetnek egymásra. Ez részben be is jött, hiszen minden idők egyik legrondább Nissanja, a Tiida láthatatlanul tűnt el a márka kínálatából.

Maradt a Qashqai, amely hozta az eredményeket: dübörög a gyártószalag, több mint félmillió darabot adtak már el, hazákban pedig több mint háromezret, a tavalyi évben 859 darab kelt el Magyarországon.

Fotó: Csanádi Márton

Belül az anyagfelhasználás javult, plusz a műszerfalon jobb a kijelző


Nem indokolták tehát a váltást az értékesítési darabszámok, az újonnan érkező vetélytársak modernizációja miatt azonban a Nissan is szükségét érezte, hogy egy kicsit frissítse a Qashqait. Plusz jön a Juke, amely miatt amúgy is jobb összefésülni a modellkínálatot. A régi Qashqai kicsit öregecskének tűnt volna az újak között.  

Kicsi, de nagy - Juke

Fotó: Csanádi Márton

Először Magyarországon mutatták be a Juke-ot, de ez csak egy előszériás darab, jobbkormányos
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Qashqai-premier kiváló alapot nyújtott arra, hogy a Nissan bemutassa legújabb csodabogarát, a Juke-ot. A kisautó alapokra épülő crossover kicsi, mégis robusztus. Tetszetős formája megosztja a vásárlóréteget, de valószínűleg az ára miatt úgyis csak egy szűk réteget érdekelhet. A Juke Mini-konkurensként lép a piacra, aszerint is pozícionálják. Hivatalos árakat még nem adtak meg, de azt már most lehet tudni, hogy a leggyengébben felszerelt 1,6-os szívó benzines valahol négymillió forint környékén lesz elérhető, az árlista vége hétmillió forint körül állhat meg.

A csúcsváltozatban bemutatkozik a Nissan új fejlesztésű, 1,6 literes turbómotorja, amely 190 lóerő és 240 Nm leadására képes. Nem véletlen, hogy ennek az autónak a karaktere is gombnyomásra változtatható lesz egy elektronikusan vezérelt rendszer segítségével. Az alapmotor egy 117 lóerős 1,6-os benzines lesz, a már jól ismert 1,5 dCi pedig a mostani 105 helyett már 110 lóerőt ad le. Az alapmotorhoz ötfokozatú manuális váltó jár, és csak elsőkerék-hajtással kapható, az erősebb benzines és a dízel már alaphelyzetben hatfokozatú váltóval szerelt, és lehet választani összkerékhajtást is. A csúcsváltozatba új CVT váltó is rendelhető.

A bemutatón azt is megtudhattuk, hogy az előzetes felmérések szerint a Juke-ot húszas-harmincas éveikben járó, dinamikus fiatal férfiak fogják elsősorban vásárolni, akik ki akarnak tűnni a tömegből. A Juke hazánkból indul európai bemutatkozó körútjára, és várhatóan az év vége felé, legkorábban ősszel elkezdődik a magyarországi értékesítés is.



Fotó: Mudra László [origo]

A városálló tovább hódíthat


Elsősorban a stílus változott, kicsit szebb, dinamikusabb megjelenésű, jobb minőségű autó volt a cél, amellyel pár korábbi hibát is korrigáltak. A nemzetközi bemutatón már Gulyás úr hosszasan vezethette az új Qashqait, a menetpróbáról szóló cikkünkben ki is fejtette a véleményét, így az is kiderült, hogy sok műszaki újdonság nincs.

Fotó: Mudra László [origo]

Az ára nem sokat változott, a felszereltsége enyhén javult


Kétségkívül szebb lett, sportosabb, dinamikusabb megjelenésű, de másra nehéz felfigyelni. A motorok maradtak a régiek, maximum a károsanyag-kibocsátás javult minimálisan. Hamarosan jön az 1,6-osba a start/stop-rendszer, ez tovább javíthat az alapmodell értékein. Az utastérben a műszerfal műanyagja egy kicsit puhább lett, plusz van egy új tárolórekesz (kétkerék-hajtásúaknál kettő). Maradtak a felszereltségi csomagok, mindegyik kibővült viszont még egy-két plusz extrával, és az árlista sem változott számottevően.

Visia Acenta I-Way Tekna
Benzin
1.6 l 84 kW (115 LE) 4 990 000 5 550 000 6 035 000 6 310 000
2.0 l 103 kW (140 LE) 5 590 000 6 150 000 6 635 000 6 910 000
2.0 l CVT 103 kW (140 LE) - 6 750 000 7 235 000 7 510 000
Dízel
1.5 dCi 78 kW (106 LE) 5 690 000 6 250 000 6 735 000 7 010 000
2.0 dCi 110 kW (150 LE) 6 390 000 6 950 000 7 435 000 7 710 000
2.0 dCi A/T (6 fokozatú automata) 110 kW (150 LE) 4x4 - 8 200 000 8 685 000 8 960 000


Az alapverzióhoz képest hatszázezer forint a +2 kivitel felára, plusz 650 ezerbe kerül, ha kérjük a kapcsolható összkerékhajtást is. Vezetni ugyanolyan, mint a régit, de ismét felfigyelnek rá az emberek - vagyis megint kicsit vonzóbb sok kompakt vetélytársánál.