Még jobban törnek - Alfa Romeo Giulietta, BMW 5-ös és Mazda CX-7 törésteszt

Vágólapra másolva!
Három új teszteredményt, a BMW 5-ösét, az Alfa Romeo Giuliettáét, és a Mazda CX-7-esét közölte az Euro NCAP. Újdonság még, hogy ezentúl nem csak angolul lesznek elérhetők a teszteredményeik, hanem az unióban beszélt több nyelvre is lefordítják a weboldalt.
Vágólapra másolva!

Az Euro NCAP szervezetét hét uniós ország kormánya és az Európai Bizottág, az EU végrehajtó szerve tarja fenn. Valós helyzeteket demonstráló tesztjeikkel, az 1997-es megalakulásuk óta jelentősen sikerült növelni a személyautók passzív biztonságát.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=rmGTq9Spiv6DmxdS

Az Euro NCAP legfrisebb kampányfilmje

Mivel az unió huszonhét országában élő ötszáz millió polgár, a húsz hivatalos mellett több mint hatvan anyanyelven beszél, ezért logikus döntés, hogy minél több fordításban elérhetővé teszik az autók töréstesztjeiről szóló leírásokat. Ez azért fontos, hogy egy norvég halász és egy cseh tanárnő is egyformán hozzá tudjon férni az adatbázishoz, amiből ki lehet keresni, milyen biztonsági szinten áll az autója.

Mostantól három nyelven, az angol mellett hollandul és franciául is működik az oldal, így már kilencven millióan tudják anyanyelvükön böngészni a falhoz csapott kocsik eredményeit - büszkélkedik közleményében az NCAP. Igazából még csak a menürendszer és az általános leírások készültek, de ez mindenképp egy jó dolog kezdete. Már nagyon várjuk, hogy teljes tesztleírásokat olvashassunk magyarul is. Addig az angolul nem tudók kedvéért összefoglaljuk, a most tesztelt három típus eredményeit.

Alfa Romeo Giulietta

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=o1Bq0C6sjc4hdi50

Jó példa a nyelvproblémára, hogy némileg ellentmondó az, hogy bár le van írva, ez a teszt minden kettőezer tíztől gyártott, új Giuliettára érvényes, lejjebb felsorolják, mely modellekre vonatkozik. Mivel itt az alapváltozat is szerepel, így ez felesleges. Nem úgy a teszt maga, amiből kiderül, hogy az új kompakt Alfa jó védelmet biztosít különböző testalkatú felnőtteknek is. Bíztató az is, hogy a gyermekvédelmi rendszerek jól működnek, csak a tájékoztató feliratok körül van némi olaszos kavar, így ebben a részben sem kapott sok levonást. Gyalogosként igyekezzünk elkerülni a motorháztető első élével és a szélvédőkeret aljával való találkozást - ott több volt az elütött bábut roncsoló kemény pont.

Felnőtt védelemre 97, a gyermekekére 85 százalékot kapott a maximális százból az Alfa; az elütött gyalogosokra 63-at, biztonsági rendszerire meg 86-ot.

BMW 5-ös sorozat

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=zTTMoum6ZLUSGLnB

Az idei évben megjelent F10 kódjelű, hatodik generációs ötös nem kímélte a gyűrődni képes alumínium akadályt, annál inkább kesztyűs kézzel bánt a bent ülőkkel és a vétlen gyalogost jelképező bábuval. Természetesen a BMW tud beton biztos autókat építeni, bár az előző ötössel megesett blamázs után rajtuk volt a bizonyítási kényszer terhe. Az történt ugyanis, hogy az amúgy remekül vezethető E60-as előd, a még kettővel korábbi, 1998-ban tesztelt E39 pontszámát sem tudta hozni - még második nekifutásra sem.


Szerencsére semmi ilyen nem történt most, az alumínium-acél szerkezetek módosításával extrém merev ugyanakkor a becsapódási energiát hatásosan elnyelő karosszériát hoztak létre. Érdekes, hogy bár papíron két-két százalékkal alulmúlja a Giulietta felnőtt- és gyerek védelmi eredményit, mivel két méretosztállyal nagyobb annál, így a mostani tesztsorozat egyértelmű győztese lett, és ami ennél is fontosabb; lényegesen felülmúlta a szintén ötcsillagos konkurensét, az E osztályos Mercedest. A németek élen járnak a biztonsági elektronika fejlesztésében a rendszerek működésére kapott100 százalék lehengerlő, a pár centit felpattanó alumínium motorházfedéllel 78 százalékos a gyalogosvédelem.

Mazda CX-7

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=GpWZifanP6Khz7aV

A CX-7 egy modern, biztonságos autó, mégis ebben a mezőnyben lemaradt a két eminenshez képest - csak négy csillagot kapott. Magas építésű szabadidő autó, ezért kíméletlenebb a gyalogosokkal, tizenhat ponttal a megszerezhető harminchatból csak 43 százalékot teljesített, pont az elgázoltak feje érintkezhet a motorház keményebb részeivel.

Az autó strukturálisan jó, erős, de az műszerfal kialakítása veszélyt jelent az utasok combjaira. Egy ráfutásos balestben, amikor hátulról mennek bele a CX-7-be, nem véd megfelelően a fejtámla a nyaksérülések ellen, ezért ezt a részt piros színnel jelzik és nem kapott pontot a részfeladatért.