Már nem Caravannak, hanem Sports Tourernek hívja az Opel az Astra kombit, amelyről közzétette az első hivatalos képeket és adatokat. Kémfotók és videók alapján gyakorlatilag már mindent tudni lehetett, a vonalvezetésével az Insignia kombira erősen hasonlító autóról, amelynek tengelytávja megegyezik az ötajtós kivitelével. Korábban nyújtott tengelytávval készült a kombi, emiatt a hátsó lábtér tágasabb volt benne, mint a ferdehátúban.
Ledöntött ülésekkel 1550 literes az Astra kombi csomagtartója, elődjéhez képest három centivel lett hosszabb a rakodófelület. Alaphelyzetben 500 liternyi csomagot képes elnyelni a kombi, melynek műszerfala megegyezik a ferdehátúéval. Korábban 540 literes volt a csomagtartó, bővítés után pedig 1590 literes, az Opel úgy gondolta, hogy a stílusosabb megjelenés megér 40 liternyi csökkenést. Különösen azért, mert a belső tárolórekeszek térfogata 50 százalékkal, 75 literre nőtt. Új, Flex Fold névre hallgató hátsó üléseket kapott az ST, ami annyit jelent, hogy a 60/40 arányban dönthető üléseket a csomagtartóban lévő gomb megnyomásával is le lehet már hajtani.
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Nem sokkal a párizsi premier után, novemberben kezdődik a forgalmazás, összesen nyolc benzin- és dízelmotorral, 95-180 lóerős teljesítménnyel. Új a kínálatban a Merivából már ismert 1,4 literes, 120 lóerős, turbós benzines, amelyhez hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik, a 140 lóerős, 1,4-es hatfokozatú automatával érkezik. Nincs változás a dízel palettán, a 160 lóerős kétliteressel 5,1 liter a kombi átlagfogyasztása.
Minden kézi váltós Astra kombiba a váltás idejére figyelmeztető jelzés, valamint start-stop rendszer kerül.