Itthon is kapható az Infiniti G37 Cabrio

Vágólapra másolva!
Az Infiniti új, nyitható tetejű modellje nyártól már Magyarországon is megvásárolható, alapára 17 millió forint. Az idei Kék Szalag vitorlásverseny hivatalos autóját csak egyetlen V6-os benzinmotorral lehet megvenni, ezért gazdagabb felszereltsége ellenére nagy hátrányból indul a sokféle motorral, akár dízellel is megvásárolható európai konkurensek ellen.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Csak az A-oszlopig egyezik meg a karosszéria a kupééval

Azért várt idén nyárig a másfél éve bemutatott, nyitható tetejű Infinti G37 forgalmazásával a hazai importőr, hogy egyből a modellfrissítés utáni példányokkal léphessen be a prémium kabriók piacára. A G37 kupéból kifejlesztett nyitott tetős változat egy három részből álló keménytetőt kapott, amelyet sikerült olyan ügyesen elhelyezniük a japán mérnököknek a hátsó ülések mögött, hogy a kocsi fara nem lett túl magas, mint például a Lexus IS kabriónál, így a megjelenése is elegánsabb.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Közel kilenc centiméterrel kellett kiszélesíteni a fart, hogy beleférjen a háromrészes fémtető

Csukott tetővel is harmonikus a forma, ami sok kupé-kabrióról nem mondható el. A háromrészes fémtető miatt megnyújtott hátsó részt az Infiniti mérnökei a szélesség és a nyomtáv növelésével kompenzálták, emellett a hátsó, többlengőkaros futóművet is át kellett alakítaniuk. Sajnos a kabrióhoz nem elérhető a többi G37-hez rendelhető összkerék-kormányzás, összkerékmeghajtás és a viszkókuplungos önzáró hátsó differenciálmű sem.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Csukott tetővel is szép a forma, a B-oszlop hiánya nélkül összetéveszthető lenne a kupéval

Az elektromotoros fémtető 25 másodperc alatt tűnik el az autó hátuljában, ami két másodperccel rosszabb idő, mint amire a BMW 3-as kabrió képes. 10 km/órás sebességig menet közben is nyitható, sőt, álló helyzetben a kívülről, a vezetőoldali kilinccsel is eltűntethető a tető. Nyitott állapotban 377 literes a G37 csomagtartója, így akár egy túrázáshoz is elegendő lehet a befogadóképessége. A hátsó ülések természetesen nem olyan kényelmesek, mint az elsők, de rövidtávra felnőttek is beülhetnek.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Kissé átdolgozták a G-sorozat utasterét nemrégiben a modellfrissítésnél. A váltófül magnézium

Érdekes újdonság, hogy a drágább felszereltséghez tartozó Bose Open Air Sound System hifi figyelembe veszi az autó sebességét, és hogy mekkora a külső zaj nyitott tetőnél, és e szerint változtatja saját beállításait. Két-két hangszórót az első fejtámlákba is beépítettek, ezen kívül még hét hangszórót tartalmaz a drágábbik rendszer. Az intelligens légkondicionáló szintén a tető helyzetétől és a sebességtől függően változtatja a levegő befújásának erősségét.

A motorháztető alatt a többi G37-ből ismert 320 lóerős, 3,7 literes V6-os szívómotor dolgozik. Ennek ereje alapesetben egy hatfokozatú manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez, de a G37 kabrió kapható a hétfokozatú, hidrodinamikus automatikus váltóval is, magnézium váltófülekkel a kormánykerék mögött. Kézivel 6,2, automatával 6,4 másodpercig tart a százas sprint, tehát a kupéhoz képest 0,4 másodperces lassulást jelentett a 182 kilogrammos tömegnövekedés. A változó szelepvezérlésű és szelepemelésű V6-os 275 g/km-es szén-dioxid-kibocsátása és 11,9 literes átlagfogyasztása meglehetősen magas a konkurensekhez képest. Összehasonlításképp a BMW 335i Cabrio csak 8,6 litert fogyaszt 206 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás mellett, a Mercedes-Benz E 350 Cabrio pedig csak 8,9 litert fogyaszt, szén-dioxid-kibocsátása 208 g/km.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az automatikus váltó előválasztó karja elé került a tetőnyitó gomb

A G37 Cabrio alapára GT felszereltséggel 17 millió forint, a jobban felszerelt GT Premium csomaggal pedig 17,95 milliót kóstál. Már az alapcsomag is szinte minden lényegeset tartalmaz az elektromos bőrülésektől kezdve a tolatókamerán át a kanyarba bevilágító bi-xenon fényszórókig, ezekért az extrákért az európai prémiummárkák még borsos felárat kérnének. A GT Premium felszereltsége érintőképernyős, merevlemezes, Michelin turistakalauzát is tartalmazó navigációval, Bose hifivel, elektromos deréktámasszal, hűthető, memóriás ülésekkel ad többet. Csupán néhány extrát kell külön megvenni, ilyen a távolságtartó tempomat (255 ezer Ft), az automatikus sebesságváltó (625 ezer Ft), a vörös bőrkárpitozás (280 ezer Ft), a pótkerék defektjavító készlet helyett (28 ezer Ft), vagy a metálfényezés (230 ezer Ft).

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Lágyan ívelő formáival sokak szívét hódíthatja meg. A fényezés magától eltűnteti a karcokat

Az Infiniti kabriójának ára a 320 lóerős teljesítményt és a gazdag felszereltséget figyelembe véve kedvező, a gyengébben felszerelt, 306 lóerős BMW 335i Cabrio 17,56 millió forintba, a 292 lóerős Mercedes-Benz E 350 Cabrio 17,77 millió forintba, a 204 lóerős Lexus IS 250C 14,7 millió forintba, a 265 lóerős Audi A5 Cabrio fokozatmentes multitronic váltóval 16,09 millió forintba kerül.