Felfrissítik a Minit

Vágólapra másolva!
Benzines motorjai után a Mini dízelkínálatát is átfésülték a britek, és átgyúrtak pár részletet.
Vágólapra másolva!

A BMW célja, hogy az erősödő konkurenciaharcban továbbra is vonzó maradjon a prémium kisautó. Az Alfa Romeo MiTo és az új Audi A1-es ellen környezetkímélő változatokkal szállnak szembe, és kiterjesztik az opciós listát, így még inkább személyre szabhatók lesznek az autók. 100 gramm/kilométer alá csökken a Mini-kínálat szén-dioxid-kibocsátása az új dízelmotorral, amely a PSA dízele helyett már a BMW saját fejlesztésű, új 1,6-osa.

Ennek alapja az 1-es BMW-kből ismert kétliteres négyhengeres, annak is a 115 lóerőre visszafogott változata, amely a 116d-t is hajtja. Két változatban lesz elérhető, a One D-ben 90, a Cooper D-ben 110 lóerővel. Az erősebb motort a hosszabb Clubmanhez és most először a nyitható tetejű Convertible-hez is meg lehet rendelni.

Kívülről kevés a változás. Új első lökhárítókkal igyekeznek javítani a gyalogosvédelmen, több a króm a hűtőmaszk környékén, és LED-esek lettek a hátsó lámpatestek. Belterét új kárpitokkal dobták fel, áttervezték a légkondicionáló és az immáron mp3-kompatibilis hifi vezérlőgombjait. Ezentúl több AUX-csatlakozó is lesz, és az iPhone-tulajdonosok a Mini Connected rendszerrel akár a Twitter és Facebook üzeneteket is megjeleníthetnek a központi kijelzőn.

A kibővített extralista mellett három új gyári kivitelváltozattal rukkoltak elő: a Scene, Classic és Rally változatokban minden részletet egy jól meghatározott stílus szerint alakítottak ki. A frissítés a kínálat csúcsát jelentő Mini John Cooper Works-t is érinti. Szeptemberben indul a forgalmazás, várhatóan kicsivel magasabb árakon.

Forrás: Mini

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!