Rali-ob: a veszprémi futam következik

Vágólapra másolva!
Ismét murvás versennyel folytatódik a bajnokság, a hírhedten kemény Veszprém-ralival. A lőtér ezúttal nem szerepel a pályák között, de így sem ígérkezik könnyűnek a szokatlanul rövid futam.
Vágólapra másolva!

Forrás: PTRT

Bükfürdőn várakozáson alul teljesített Janika, Veszprémben javíthat. A Peugeot-nak papíron fekszik a hétvégi futam

Néhány hete még az is felmerült, hogy elmarad a nagymúltú Veszprém-rali, mivel a verseny hagyományos központjául szolgáló lőtér nem áll rendelkezésre. (Ennek oka egy külön téma, röviden annyi, hogy a terület bekerült a Natura 2000 programba, tehát környezetvédelmi okokból nem lehet autóversenyt rendezni rajta a továbbiakban. Hadgyakorlatot, éleslövészetet meg igen, ettől visszás igazán a helyzet.) A rendező végül talált arra megoldást, hogy ne essen ki egy verseny a naptárból, ám ennek ára, hogy egy a megszokottnál kompaktabb, rövidebb ralit láthat majd a publikum.

Szombat délután a Litér környékén felépített körgyorsaságit teljesíti majd a mezőny kétszer, majd vasárnap zajlik a lényeg: ekkor további hét gyorsasági után dől el, hogy idén ki a legjobb murván. (A tervezett harmadik laza talajú verseny Borsodban az utóbbi hetek-hónapok időjárása miatt aszfaltos lesz.) Mivel a verseny össztávja így rövidebb lesz a szokásosnál, nem jár rá a Bükfürdőn alkalmazott 1,2-es szorzó, tehát a normál pontozás lesz érvényben.

Forrás: SRTH

Lassan csak matematikai lesz Herczigék esélye a bajnoki cím megszerzésére. Ezúttal muszáj lesz legyőzniük Aschenbrennert


Nagyon kevesen neveztek a ralira, mindössze 71 páros adta le jelentkezését, így a tapasztalatok alapján jó ha félszáz induló lesz mire elindul a verseny. Szerencse, hogy az első osztályt kiegészíti a másodvonal, illetve az RTE mezőnye, velük együtt azért lesz bőven versenyautó. Az 1-es rajtszám az idén eddig 100%-os Aschenbrenneré, ám Veszprémben talán minden eddiginél nehezebb lesz győznie, mivel ezeken a pályákon nem érvényesül annyira a Mitsubishi magasabb végsebessége. Ifj. Tóth János és Herczig állnak a tabella 2-3. helyén, nekik van talán a legnagyobb esélyük a győzelemre, mivel mindketten S2000-es autót hajtanak. Rajtuk kívül ott lesz a turbós armada élmezőnye, akik közül többen is odaérhetnek a dobogóra, mindenesetre Turira, Kazárra, Baloghra, Botkára vagy Hidegre feltétlenül érdemes lesz figyelni, sőt, mások is okozhatnak meglepetést. Turán lesz a nagy hiányzó, aki az elmúlt hétvégén Bulgáriában szép sikert ért el a Peugeot 307 WRC-vel, itthon viszont hosszabb eltiltás elé néz, még egy miskolci szabálytalan benzinminta és az a körüli ügyek miatt.

Új autó is debütál az élmezőnyben, a Kakuszi testvérek hosszabb kihagyás után egy Ford Fiesta S2000-essel állnak rajthoz. A kétkerék-hajtásúak között - mint mindig - Bútor Róbert és a C2 a favorit, viszont érdekes lehet Zagyva Lajos szereplése a C2R2-vel, ő általában a gyengébb autókkal is az eggyel nagyobb kategóriával szokott versenyezni.

Bár a Veszprém-ralival együtt három futam hátravan a bajnokságból, még az is elfordulhat, hogy vasárnap bajnokavatás lesz. Ehhez Aschenbrennernek 40-re kellene növelnie a jelenleg 32,4 pontos előnyét, tehát le kell győznie Janikát és Hercziget is - megfordítva nekik kell legyőzniük Asit, ha életben szeretnék tartani reményeiket. Ez fokozza az izgalmakat, pedig azokból már van jócskán, és nem feltétlenül a legkellemesebb fajtából - az élmezőnyben egyre nagyobb ellentéteket szül Aschenbrenner szereplése. Csak remélni lehet, hogy a pályán, és nem a zöld asztal mellett dől majd el a verseny, vagy akár az egész bajnokság sorsa.

Forrás: DRT

Négy hete ötödik lett a Balogh/Kiss páros, ezúttal is minden esélyük megvan egy jó helyezésre


Rajt Litéren, szombat délután 16:00-kor, míg az első autó célbaérkezése vasárnap kora délután várható.


A bajnokság állása:

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN484
2.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N451,6
3.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N446
4.Turi/PerczeMitsubishi Lancer Evo IXN435
5.Turán/ZsirosMitsubishi Lancer Evo IXN424,4
6.Balogh/KissMitsubishi Lancer Evo IXN418
7.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N416
8.Kazár/SzőkeMitsubishi Lancer Evo IXN411,2
9.Pethő/BacigálMitsubishi Lancer Evo IXN410,6
10.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IXN49,2

A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett