V6-os motorokkal indul az Audi A7 Sportback forgalmazása

Vágólapra másolva!
Hétfő este, egy müncheni múzeumban az Audi hivatalosan is leleplezte az új A7 Sportbacket. Kezdetben két-két benzines és dízelmotorral rendelhető a négyajtósnak tűnő ötajtós prémiumautó, számos A8-asban megismert extra is választható.
Vágólapra másolva!



Wolfgang Josef Egger, az Audi Group Design igazgatója, és Stefan Sielaff, az Audi Design igazgatója szemléltette az A7 Sportback sportosságát

Hétvégén már kiszivárogtak az Audi A7 Sportback hivatalos fotói, így a hétfő esti müncheni premier ebből a szempontból nem sok meglepetést tartogatott. Azért az Audi végigcsinálta az előzetesen eltervezett programot: először a főtervezők, Stefan Sielaff és Wolfgang Egger léptek porondra, akik némi ragasztószalagos játszadozással demonstrálták, hogy az A7 milyen karakteres vonalakkal készült.

Elhangzott, hogy a hátsó részt egykori legendás olasz modellek inspirálták, a megoldás nemcsak dinamikus, hanem aerodinamikailag is hasznos. Számtalanszor elmondták a "sportos" jelzőt, az Audi egyértelműen ezt a tulajdonságot próbálta kidomborítani az eleganciával szemben.



Négyajtósnak látszik, valójában ötajtós a karosszéria

Az A7-tel a négyajtós kupék piacára lépett be az Audi, de rögtön egy bátor húzással: a Sportback ötajtós kialakítással készül, így az ingolstadtiak újítóként debütálnak a szegmensben. 4969 milliméter hosszú, 1911 milliméter széles és 1420 milliméter magas az újdonság (mínusz 17 és 4-4 centiméter az A8-hoz képest), tengelytávja 2914 milliméter, amely kellően tágas lábteret biztosít a két hátsó, különálló fotelekben utazóknak. Alaphelyzetben 535 literes a csomagtartó, a hátsó ülések ledöntésével 1390 literre növelhető a raktér.


Gyári videó az A7 Sportback Google-alapú navigációs rendszeréről

Az A6 és az A8 közötti lyukat tömi be az Audi az A7-tel, az autó a következő generációs A6 padlólemezére épül, térhálós alumínium váz tehát nincs, de a könnyűfémből bőven használtak a váz elkészítése során, valamint az összes ajtó, a motorháztető és néhány egyéb alkatrész is alumíniumból van. Egyedi futóműhangolással készül az A7, amelyben egy igazi újdonság is debütál: az Audi elektromechanikus kormányrásegítést alkalmazott, amely a bemutatón elhangzottak szerint annak ellenére is nehéz döntés volt, hogy már a tanulmányt is ezzel szerelték. A végső lökést az adta meg, hogy így még többet sikerült faragni a fogyasztásból.



Szemből nem hoz újat az A7 Sportback. A diódás fényszórók felárasak

Négy V6-os motorral indul a forgalmazás, két dízellel és két benzinessel. Belépőmotor a háromliteres dízel 204 lóerős változata (400 Nm, quattróval 450 Nm), mely elsőkerék-hajtással és a fokozatmentes multitronic váltóval kombinálva beéri 5,3 liter gázolajjal száz kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 139 gramm. Az Audi szerint az A7 ezzel kategóriaelsőnek számít, egyetlen rivális sem képes hasonlóan alacsony értékre. A modell súlya 1695 kilogramm, amely több mint egy mázsával kevesebb a nagy ellenfél Mercedes CLS 350 CDI-nél.



Praktikus kupé: alaphelyzetben is több mint fél köbméteres a csomagtartó

245 lóerős (500 Nm) a háromliteres dízel izmosabb változata, a benzineseknél a 2.8 FSI az alapdízelhez hasonlóan 204 lóerőt teljesít, 280 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Csúcsmotorként jelenleg a háromliteres, kompresszoros blokk érhető el 300 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es nyomatékkal, összkerékhajtással és a duplakuplungos S-Tronic váltóval 5,6 másodperces százas sprintet biztosít. Az alapdízelen kívül egyébként minden kivitel quattrós.



Sportos luxusbelső. Az A8-as után az A7-eshez is kérhető a Google-navigáció

Minden motor start-stop rendszerrel, az innovatív hőkezelő- és fékenergia-visszanyerő rendszerrel érkezik, illetve az A7-ben is elérhető az A8-ból már ismert számtalan technikai újítás, köztük a Google-féle navigáció. Újdonság a head-up display megjelenése az opciós listán.

Audiorendszerből akár 1300 watt teljesítményű Bang & Olufsen is rendelhető, 15 hangszóró biztosítja a felejthetetlen akusztikus élményt. Szélesebb körű premier a Párizsi Autószalonon, a forgalmazás nem sokkal ezt követően indul, 51 650 eurós (14,8 millió forintos) alapáron. Ebben benne vannak a LED-es hátsó lámpák, a diódás fényszórókért ellenben felárat kell fizetni.

Cikkajánló

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Fotó: Varga András [origo]
Fotó: Varga András [origo]

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Csak repülni nem tud -
Audi A8-menetpróba

Alumínium, touchpad
és energia-visszanyerés -
A8 technológiai bemutató

A leggyorsabb német bálna -
Porsche Panamera-menetpróba