Konstrukciós hibát említ a BKV a forgalomból kivont midibuszok ügyében

Vágólapra másolva!
Két ellenőrzés között tört el a bevont műszaki vizsgájú midibuszok alváza, romlott el a kormányműve - állítja az [origo]-nak írt levelében a BKV.
Vágólapra másolva!

"Az NKH által kifogásolt autóbuszok karbantartási előzményeit, a technológiai rend szerint előírt korábbi ellenőrzéseink tapasztalatait jelenleg is vizsgáljuk." - áll a BKV válaszlevelében, amelyet a 16-os és a 27-es buszok keddi üzemzavarakor feltett kérdéseinkre kaptunk. Kedden - az utasok bejelentése alapján - öt Ikarus 405-öst vizsgált meg a Nemzeti Közlekedési Hatóság, és mind az ötöt azonnal kivonta a forgalomból, emiatt mindkét vonalon késtek a buszok.

A BKV tájékoztatása szerint 15 éve futnak Budapesten a 405-ösök, ezért "cseréjük vagy teljes körű felújításuk műszakilag indokolt", pláne, hogy "ennél a típusnál a járművek üzembeállításától kezdődően jelentkeztek konstrukciós hibák, amelyeket az BKV Zrt.-nek üzemeltetőként csak részlegesen volt lehetősége kiküszöbölni". A cég bevallása szerint "minden igyekezetük ellenére" sok a meghibásodás.

A buszokat naponta, a forgalomba állás előtt, valamint a végállomásokon ellenőrzik a járművezetők. Az általuk jelzett hibákat, hiányosságokat vagy a vonali zavarelhárító szolgálat javítja a helyszínen, azonnal, vagy a telephelyen (ahol heti rendszerességgel amúgy is átvizsgálják a járműveket. Ezen kívül 10 ezer kilométerenként "kapnak a járművek szemlét, évente pedig vizsgaszemlét, vizsgát (mindkettő tartalmaz hibafelvételt, diagnosztikai ellenőrzést, tervezett karbantartást)".

Az alváztörés, kormányműhiba és a rosszul záródó ajtók miatt forgalomból kedden kivont Ikarusok a BKV szerint "nem átcsúsztak a vizsgálaton, hanem két ellenőrzés között hibásodtak meg".

Az érintett járművekkel kapcsolatban - amelyek állapotát az utasok kifogásolták az NKH-nál - utaspanasz nem érkezett az elmúlt negyedévben - áll a cég válaszában.