Képeken az új Mercedes-Benz CLS

Vágólapra másolva!
Egy kiszivárgott katalógus miatt a hivatalos premier előtt bemutatta az új négyajtós kupéját a Mercedes. A teljesen új CLS izgalmasabb külsővel, igényesebb utastérrel és lecserélt motorokkal próbál hódítani.
Vágólapra másolva!

Forrás: Mercedes

A német gyár hivatalosan az októberi Párizsi Autószalonra tartogatta a négyajtós kupéját ám a múlt héten kiszivárgott katalógus után kénytelen volt fotókat és adatokat is közzétenni az újdonságról. Az E osztály alapjaira épített CLS továbbra is sokkal sportosabbnak hat a műszaki alapjait adó modellnél, viszont érdekes, hogy elődjéhez képest kevésbé tűnik kupénak, kissé "szedánosodott" az autó hátulja. Formatervéért a 41 éves Gorden Wagener felelt, aki tavaly óta a márka dizájnigazgatója. Az autó egyik leglátványosabb eleme az új első fényszóró, amelyben akár 71 LED is világíthat, feltéve, hogy valaki megrendeli ezt az opciós, diódás fényszórószettet. Hűtőrácsa immár nem képez egy egységet a motorháztetővel, kialakítása az SLS AMG-t idézi.

Forrás: Mercedes

Akárcsak a külső, az utastér is jelentősen átalakult, sportosabb, lendületesebb formai megoldásokat alkalmaztak a korábbi angolos, klubhangulatú műszarfal helyett. Látszik, hogy az aktuális E osztályból indultak ki, de még jobb minőségű anyagokat és egy nagyon szemrevaló háromküllős sportkormányt is kapott a CLS. Természetesen az E osztályban megismert összes vezetőtámogató rendszer elérhető lesz a CLS-hez is az adaptív tempomaton át a holttérfigyelőn keresztül az éjjellátó kameráig.

Forrás: Mercedes

Bár hivatalosan még nem jelentették be az új motorokat, azért már sok mindent lehet sejteni. A jól informált német szaksajtó szerint a legnépszerűbbnek ígérkező háromliteres dízelmotor teljesítményét 231-ről 265 lóerőre, nyomatékát 540 Nm-ről 620 Nm-re emelik, és megjelenik a kínálatban a duplaturbós 2,1 literes dízel is 205 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. A 3,6 literes V6-os benzines új közvetlen befecskendezést és start-stop rendszert kap, teljesítménye ettől 292-ről 306 lóerőre nő, átlagfogyasztása viszont 24 százalékkal csökken. A korábbi 5,5 literes szívó V8-ast 4,7 literes biturbó blokk váltja 435 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékkal, míg a csúcsgép orrába a korábbi 6,2 literes szívó V8-as helyett 5,5 literes biturbó kerül 544 lóerővel és 800 Nm-es nyomatékkal. Minden motorhoz hétfokozatú automatikus váltót kapcsolnak, a nagyobb dízel és a középső benzines összkerékmeghajtással is elérhető lesz.

Egy évvel a négyajtós kupé bemutatója után állítólag a korábban, Pekingben bemutatott Shooting Brake kombi tanulmányt is gyártásba veszik, amely hasonló hosszúság mellett tíz centiméterrel alacsonyabb az E osztály kombijánál.