Randevú Júliával - Alfa Giulietta-bemutató

Vágólapra másolva!
Magyarországra is megérkezett az Alfa Romeo csinos reménysége, a minden részletében vadonatúj, kompakt Giulietta. A 147-es ötmillió forintért is elérhető utódjától piaci részesedésük megduplázását és a márka megmentését várják az olaszok.
Vágólapra másolva!

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Sportos autózásra termett a futómű
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Mit tehet egy jól csengő névvel büszkélkedő márka, amikor veszélyes mértékben csökkenek az eladásai, és kelendő prémiumautókkal kell felvennie a versenyt? Mindent belead a fejlesztésbe, hogy a húzómodellje biztosan megállja a helyét a piacon, és a márkafanatikusok mellett minél szélesebb vevőkörnek eladható legyen. Ehhez elengedhetetlen, hogy az autó vonzó legyen, az sem árt, ha képes érzelmeket kiváltani, és természetesen állnia kell a versenyt a konkurensekkel.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Egy színpad, két Giulietta. A Spider meseszép formáját Pininfarina tervezte

A másodszor is feltámasztott, hangzatos Giulietta néven bevezetett új kompakt ilyen autó. Már a sajtóanyag végigolvasása közben meggyőződhetünk róla, hogy a 147-es utódjának fejlesztésekor semmit sem bíztak a véletlenre. Új padlólemezt készítettek, melyet néhány éven belül harmincnégy vadonatúj modelljéhez használ majd fel a Chryslerrel és a Jeeppel kibővített Fiat konszern. A sok különböző kategóriájú és hajtásláncú autónál is alkalmazható, rugalmasan bővíthető és alakítható padlóhoz nagy szilárdságú acélt és alumíniumot is felhasználtak, így a súlya sem növekedett.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Piszkosul jól néz ki, de tisztán még szebb

Könnyebb lett a jó kezelhetőségért felelős, elöl megnövelt torziós merevségű MacPharson, hátul ötlengőkaros Multilink rendszerű futómű is, melynél szintén alumínium alkatrészek beépítésével csökkentették a rugózatlan tömeget. A vezethetőséget meghatározó kormányzás teljesen elektromos rásegítést kapott, melynek szerkezetét a közvetlenebb visszajelzés érdekében a fogasléchez kapcsolták. A Mitóból ismerős DNA kapcsolóval választhatunk a sportos, a kényelmes és a téli beállítás között.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Rejtély, miért vett részt annyi férfi újságíró a rendezvényen

A változások a kormányzás rásegítésére, a motorkarakterisztikára és a fékek keménységére is hatnak, valamint befolyásolják a menetstabilizáló és az elektronikus differenciálmű hangolását. Új energiaelnyelő rendszerrel optimalizálták az utascella deformálódását, de nem pusztán a passzív, hanem az aktív biztonságra is gondoltak, a menetstabilizáló elektronika jelei alapján a biztonságos manőver irányában könnyebbé válik a kormányzás rásegítése.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Múltidéző betűkkel írták a típusjelzést

Mindezt hamisítatlan alfás stíluselemekkel feldíszített karosszériába csomagolták, amelyet a Fiat gyári formatervező központjában, a Centro Stilében álmodtak meg. A formán egyszerre találhatók meg a modern kompaktokra és olasz autókra jellemző formai megoldások, melyek segítenek igazi Alfaként és jól használható családi autóként is elfogadtatni a Giuliettát. A Bravo gömbölydedsége, a Mito sportossága és a karakteresebb 147 öröksége is megjelenik a harmonikus formában, amely a sportosság és a mozgékonyság kedvéért külső méreteivel a kategória átlagában helyezkedik el.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Szépen szól és jól megy az alapmotor

Hasonló elvek szerint rendezték be az utasteret, az aprólékosan megtervezett műszerfalhoz kézreálló kormány és váltókar jár, melyeket öröm kezelni a jó tartást adó, kemény tömésű ülésekből. Nem meglepő, hogy mély csőműszerekben kapott helyet a sebesség- és a fordulatszámmérő, annál újszerűbb megoldás a már-már feleslegessé váló árnyékoló elhagyása. A sportos vezetői környezetről a rövid műszerfal és az éppen megfelelő helykínálat gondoskodik, ami közvetlenebb kapcsolatot biztosít a környezetünkkel. Hátul minden irányban elegendő a hely, a kupésan lejtő tető azonban leszűkíti a fejteret.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Egyedi kialakítású, de műanyagos a belső

A nemzetközi menetpróbán szerpentineken és versenypályán is meggyőződtünk a motor, futómű, fék összeállítás képességeiről, a modell hivatalos premierjét bő negyed évvel követő hazai sajtóbemutatón a szoros időbeosztás miatt be kellett érnünk egy szerényebb próbakörrel. Már ilyen rövidtávon is azonnal kiderült azonban, hogy megérte a kitartó és alapos fejlesztőmunka: a karosszéria merevsége, a kormányzás közvetlensége és pontossága, valamint a futómű tartalékai üdítő színfolttá teszik a Giuliettát a kategóriában. Szépen szól, és nagyon szeret pörögni az 1,4 literes 120 lóerős turbós benzinmotor, már a belépőmodell vásárlóinak is meggyőző teljesítményt garantál, legyenek megrögzött alfások vagy benzinvérű családapák.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Átlagos méretű felnőttek feje még nem ér hozzá a tetőhöz, a lábtér elegendő

Az árlista legtetején egy korlátozott darabszámban elérhető, akciós alapmodell áll, 4 995 000 forintért. A bevezető ár félmilliós kedvezményt jelent, a következő lépcső 5 495 000 forintnál kezdődik a már említett turbómotorral, Progression felszereltséggel. Ennyi pénzért hat légzsák, blokkolásgátló, kipörgésgátlót, kitörésgátlót, dombsegédet, vészfékasszisztenst is magában foglaló menetstabilizáló (VDC), DNA kapcsoló, elektronikus (Q2) differenciálzár, manuális légkondicionáló, az első ablakok elektromos mozgatása, elektromos tükörállítás, távirányítós központi zár, hat hangszórós, mp3-at tudó CD-s rádió, krómozott kipufogóvég és hátsó légterelő jár. Ugyanezzel a felszereltséggel a 105 lóerős 1,6 literes JTDM dízelmotorért 6 095 000 forintot kérnek.

Cikkajánló

Fotó: Féjja Zsolt [origo]

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Méltatlan születésnap -
Alfa Centenárium és találkozó

Megmentő lehet -
Alfa Giulietta-menetpróba

Éjjel száguld
a nyolcvantonnás szörny



Aki mégis inkább a "Benzina" feliratot szeretné viszontlátni az üzemanyagszint-jelzőn, ennyi pénzért a második, Distinctive felszereltségi szint mellett is dönthet, melybe 16 colos könnyűfém felni, fedélzeti számítógép, kétzónás, automata légkondicionáló, bőrborítású kormány és váltókar, nyolc hangszórós, távirányítható audiorendszer, hátul is elektromosan működtethető ablakok, sebességtartó automatika és ködfényszóró tartozik. A szintén 1,4 literes, de ötven lóerővel erősebb MultiAir motorért 6 495 000, az 1,6 literes dízelért 6 545 000, a szintén 170 lóerős kétliteres gázolajosért 7 495 000 forintot kell fizetni.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
1/100-as versenyen indulhattak a Giuliettával az idei playmate-ek

A kínálat csúcsán a Quadrifoglio Verde kivitel áll, amely kizárólag a 235 lóerős 1.750 TBi turbós benzinmotorral elérhető. Mindegyik kivitelhez hatfokozatú kézi váltó jár, a duplakuplungos automata később csatlakozik a kínálathoz. A 8 395 000 forintért kínált csúcsmodell felszereltsége 20 milliméterrel leültetett futóművel, négydugattyús Brembo fékekkel, 17 colos könnyűfém felnivel, sportkormánnyal, alumínium pedálokkal, szálcsiszolt alumínium műszerfal betétekkel és küszöblégterelővel egészül ki. A szoknyán kívül fekete betétes lámpája és a négylevelű lóhere-embléma teszi könnyen azonosíthatóvá.

Alfák szívvel, lélekkel

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Alfa Romeo Montreal (1972)

Szív nélkül csak gépek lennénk. Ez az új Giulietta szlogenje, amely egyfajta képzeletbeli hidat emel a századik születésnapját ünneplő márka klasszikusai és jövőbeli modelljei között. Igazuk van, a szív és a lélek, ami leginkább hiányzik az utóbbi két évtized autóiból. Szeretnénk hinni benne, hogy ez mostantól másként lesz, addig is erőt és ihletet gyűjtöttünk a bemutatóteremben kiállított veterán és youngtimer Alfák látványából.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Alfa Romeo 2000 GT Veloce (1972)

A szerkesztőség öregautós szakosztálya mindig örömmel fogadja a gyártókban feléledő nosztalgikus érzéseket, és a bemutatók színpadain egyre gyakrabban felbukkanó klasszikusokat. Erre a különleges alkalomra sikerült néhány ritkaságot megszerezni a márkaklubtól és gyűjtőktől. Tiszteletét tette egy 1972-es Montreal, és egy ugyanabban az évben gyártott, tűzpiros 2000 GT Veloce. A szoborszépségű túraautó és az egyszerű vonalú, finom részleteivel lenyűgöző kétajtós kupé formája Marcello Gandini és a Bertone stúdió ízlését dicséri.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Alfa Romeo GTV (1983)

A gömbölyű fenekű, 1968-as ős-Spidert összehasonlíthattuk egy késői, műanyagba burkolt 1992-es változattal. Ugyanezt megtehettük az Alfa 75 Carabinieri, azaz csendőr kivitelével, és a Piedone idejében szolgálatot teljesítő Giuliával is, és hasonlóan vágyakozó tekintettel nézhettünk be kézfejünket az arcunk elé tartva a '80-as évek ikonikus kupéja, a GTV ablakán, mint amikor gyerekkorunkban először megpillantottunk egyet az utcán.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Egy darab régi Giulietta képviselte az ősöket. Ez a Spider 49 évvel ezelőtt készült

A rendezvény egyetlen régi Giuliettája, egy tűzpiros Spider a színpadon, reflektorfényben, egy új, metálszürke Giulietta mellett kapott helyet. Ilyen társaságban nehéz dolga lenne az újdonságnak, ha meg szeretné hódítani a szívünket, ennél azonban egyszerűbb a helyzete, hiszen most, 2010-ben kell az érzelmekre hatnia.