Eisenachban készül majd az Opel miniautója

Vágólapra másolva!
Az Opel cég új miniautóját, az Agilát váltó Juniort a korábban Wartburgokat is gyártó eisenachi üzemben fogják gyártani - jelentette be a türingiai városban tartott sajtóértekezletén a vállalat első embere.
Vágólapra másolva!

"Ez fontos mérföldkövet jelent az Opel jövőjére vonatkozó tervekben" - idézte Nick Reillyt a Die Welt pénteki beszámolója. A Junior gyártásáért folytatott versenyfutás vesztese a spanyolországi Santander, az ottani Opel-üzemegység szintén erősen lobbizott az új modell "megkaparintásáért".

Reilly bejelentése nagy megkönnyebbülést okozott az egész tartományban. "Ez jó nap volt az Eisenach körüli térség és egész Türingia számára" - kommentálta a döntést Christine Leberknecht tartományi miniszterelnök. Megfigyelők emlékeztetnek arra, hogy az anyakonszern General Motors tavaly elszenvedett veszteségei és válságosra fordult helyzete nyomán a detroiti központ komolyan fontolóra vette több európai üzemegységének bezárását. A németországi telephelyek közül leginkább Eisenach fennmaradása forgott veszélyben, noha az 1992-ben létesített gyáregység mind a termelékenységi mutatók, mint a gyártmányok minősége, mind környezetvédelmi mutatók szempontjából a világ legkorszerűbb autógyárai közé tartozik. Végül azonban a négy németországi telephely megúszta a válságot, a GM főnökei az antwerpeni üzem bezárása mellett döntöttek.

Reilly közlése értelmében az Opel újabb 90 millió eurót ruház be Eisenachban az új modell gyártásának előkészítése jegyében, miáltal tovább erősödik a türingiai bázis helyzete az Opel európai hálózatán belül. Korábban itt készültek a Wartburgok is.

Forrás: Opel
Valami hasonló autóra számíthatunk az Opeltől

Az Adam Opel GmbH, amely hamarosan ismét részvénytársasággá (AG) alakul át, az elmúlt 18 év alatt összesen 1,5 milliárd eurót fektetett be az eisenachi üzemben. Az új beruházás láttán bizonyosra vehető a thüringiai gyáregység 1600 munkahelyének a megmaradása. Eisenachban jelenleg a Corsa háromajtós változatát gyártják a külföldi piac számára.

Az Opel új kisautója, amelynek még nincs végleges neve (a Junior elnevezést csak cégen belül használják), a Corsa alatti mini kategóriában kíván versenyt támasztani a riválisoknak. Ide tartozik például a Renault Twingo, a Fiat Panda és 500, a Ford Ka, a Volkswagen Fox, a Toyota Aygo vagy a Suzuki Alto nevű modellje. A felsorolt gyártmányok többsége 10 ezer euró alatti áron kerül forgalomba. A német kormány tavaly hozott gazdaságélénkítő intézkedéseinek egyike, az úgynevezett roncsprémium (Abwrackprämie) nyomán éppen az ebbe a kategóriába eső személyautók eladása lendült fel a leglátványosabban.

Forrás: Opel
Nem valószínű, hogy a Trixx trükkös ajtajait a szériamodell is megkapja majd

Az Opel mintegy 200 millió eurót fektet be az új kisautó fejlesztésébe, az elképzelés szerint évente százezer darab fog legördülni belőle az eisenachi gyár futószalagjairól. Ebben a szegmensben már van modellje az Opelnek, a Suzuki Splashsel lényegében megegyező, Esztergomban készülő Agila. Mivel az Opel már bejelentette a Suzukival történő szakítást, ezért biztos, hogy a Junior elkészülésével az Agila eltűnik a palettáról.