Hatásfoknövelő rendszer a Ferraritól

Vágólapra másolva!
A Ferrari is elkészítette saját fogyasztás- és emissziócsökkentő rendszerét. A HELE anélkül javítja az autó kényes paramétereit, hogy az a vezetési élmény, vagy a teljesítmény rovására menne, először a Californiában alkalmazzák.
Vágólapra másolva!

A furcsa elnevezés a High Emotion Low Emission (Tomboló érzelmek, alacsony károsanyag-kibocsátás) jelmondatból ered, és a BMW Efficient Dynamics rendszeréhez hasonlóan összetett megoldást kínál a környezetvédelmi előírások teljesítésére. "Zöld" kivitelben elsőként a California lesz megvásárolható, melynek kilométerenkénti szén-dioxid kibocsátását 299-ről 270 g/kilométerre csökkentették, de a motorleállító rendszer miatt városban még nagyobb, 23 százalékos a javulás. A javulást a meglévő műszaki tartalom csiszolgatásával és új technikák alkalmazásával érték el.

A 230 milliszekundum alatt reagáló start-stop rendszer beépítése mellett számítógéppel vezérelt, intelligens hűtést és üzemanyagpumpát kapott a motor, a légkondicionáló hatásfokát elektromos kompresszorral, a duplakuplungos automatizált váltó működését a vezetési stílushoz alkalmazkodó vezérléssel optimalizálták. A változtatásoknak köszönhetően valóban hatékonyabban működik az autó. A 4,3 literes 460 lóerős V8-as szívómotor finomhangolása 25 Nm plusz nyomatékhoz segítette a Californiát, az utastér pedig 35 százalékkal gyorsabban hűthető le.

Sokat fejlődött a Getrag váltó, amely városban, lassú haladás mellett kifejezetten takarékos üzemre kapcsol, hiszen a dugóban teljesen felesleges lenne az utolsó tartalékokat is mozgósítani. Szerpentinre, vagy felszabadított autópálya szakaszra érve a rendszer érzékeli a vezető száguldási szándékát, és továbbra is képes a lehető legtöbbet kihozni a keménytetős roadsterből. A sportautó start-stop rendszere a ballábfékhez szokott vezetőknek is kedvez, hiszen a V8-as motor akár gázadással is újraindítható.

Forrás: Ferrari