MÁV Ikarus 260 (1986). Jó ötletnek tartották, bukásnak bizonyult
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A budapestiek először 1927-ben utazhattak azzal a Ganz gyárból kikerült öt benzinüzemű sínbusszal, melyeket az éjszakai feszültségmentesítés idején, néhány évig négy különböző villamos vonalon üzemeltetett a BSzKRt. A sínbuszok a második világháborúban terjedtek el gumiabroncshiány miatt. 1942-ben két tucat MÁVAG-Mercedes-Benz gyártmányú buszt alakítottak át sínbusszá. A villamosoknál hosszabb tengelytávú buszok csak bizonyos útvonalakon járhattak.
Mercedes-Benz Unimog. A nagykörúti Combinók próbaüzemekor gyakran lehett látni
Az átépítés ideiglenességét jelzi, hogy nem csupán a dízelmotort, de a kormányszerkezetet is változatlanul hagyták, majd 1945 után egy részüket újra alkalmassá tették a közúti közlekedésre. Utasokat többé nem szállítottak sínautókkal, hasonló szerkezeteket jelenleg csupán kifejezetten pályakarbantartáshoz használnak. A Vasúttörténeti Parkban, bárki által kipróbálható kiállítási tárgyként tölti mindennapjait egy igazi különlegesség, a kötött pályás üzemre felkészített GAZ-13 Csajka (a gumikerekes típusról ebben a cikkben olvashat).
A BKV-nál és a MÁV-nál azonban jelenleg is használatban van a felsővezeték javításra alkalmas Liaz teherautó, amely szakít a sínpárok kötöttségeivel, a munka végeztével gumikerekeken térhet vissza a garázsba. Modern utódja a Mercedes-Benz Unimog kétéltű kivitele. A különböző karbantartási és javítási munkálatokhoz használt teherautóval nehéz terepen is megközelíthető a javításra váró pályaszakasz, melyen az összkerékhajtású Unimog gumikerekeivel halad, az iránytartásról és a stabilitásról leereszthető vonatkerekek gondoskodnak.
A buszgyártás és a vasúti közlekedés egyesítésének ötlete évtizedekkel később többször is felmerült. 1983-ban a BNV-n mutatkozott be az a huszonöt méter hosszú vasúti szerelvény, melyet teljes egészében az Ikarus 200-as sorozat alkatrészeiből állítottak össze. A MÁV tesztüzemben használta, majd Malajziába adta el a különleges járművet. Amikor felmerült az igény könnyűszerkezetes vasúti szerelvényekre, az Ikarus minimális átalakításokkal, próbaképpen átépített egy 260-as típust, melynek futóművét vonatkerekekre cserélték.
Ezen kívül semmit sem változtattak a karosszérián, nem erősítették meg a szerkezetét, ütközőket sem kapott és csak elöl volt vezetőfülkéje. Néhány próbaút alatt nyilvánvalóvá vált, hogy a kis költségvetéssel fémkerekűvé alakított 260-as nem alkalmas vasúti közlekedésre. A tapasztalatszerzésen kívül a kezdeményezésnek semmilyen gyakorlati haszna nem volt, ezért a próbaüzem után ezt is visszaépítették hagyományos autóbusszá, a Tisza Volánnál jelenleg is használatban van.