Formailag látszik némi eltérés az elektromos és hagyományos RAV4 között, új első lökhárító, hűtőrács, fényszórók és ködlámpák készültek a villanyhajtású változathoz, állítólag különleges a fényezése és néhány EV feliratot is elhelyeztek rajta.
Bent átalakult a műszerfal, speciális ülések jelentek meg, az átalakítás során a csomagtartó mérete változatlan maradt. Lítium-metál-oxid akkumulátor került az autóba, melynek kapacitása körülbelül 35 kWh, a Toyota nem pontosította az adatot és a motorról sem beszélt túl sokat.
Valószínűleg a Tesla Roadstert hajtó, 292 lóerős elektromotort építették az autóba, egy feltöltéssel 160 kilométert képes megtenni. Száz kilogrammal nehezebb az elektromos kivitel a V6-os verziónál, az erős motornak hála gyorsulásban még sincs különbség köztük. Módosították a felfüggesztéseket, új kormánymű készült az elektromos RAV4-hez, amelynek szériaváltozata 2012-ben jelenik meg.