Egyliteres turbómotor a Ford kis egyterűjében

Vágólapra másolva!
Az új Ford B-Max az Opel Meriva legnagyobb ellenfele lehet. Tolóajtókkal szerelték fel, B oszlopa pedig nincs.
Vágólapra másolva!

Genfben bemutatkozik végre a Ford új kis egyterűje, mely a Fusiont váltja a kínálatban. Egyelőre csak tanulmány a Fiesta-alapokra épített B-Max, de a szériaváltozat sincs messze: az ígéretek szerint a következő két éven belül érkezik a piacra. Sportos, lendületes vonalvezetésű kompakt egyterűt tisztelhetünk a B-Maxban, néhány showcaros elemet még el kell tüntetni róla, de ezeken kívül úgy néz ki, mintha már holnap gyártásba mehetne. Hossza és magassága is 110 mm-rel múlja felül a Fiestáét.

B oszlop nélkül például biztosan nem menne át a törésteszten, ám így a lehető leglátványosabban mutat a Ford-féle tolóajtós megoldás. Az első ajtók hagyományosan nyílnak, a hátsók hátrafelé csusszannak, másfél méter széles nyílást feltárva. Ez a Ford számításai szerint körülbelül kétszer akkora hely, mint amennyit a konkurensek kínálnak, meglátjuk, B oszloppal hogyan alakul majd a helykínálat.


Kattintson a képre a galériához!

Hiányoznak az ajtókról a kilincsek, minden távirányítással nyílik, ezzel kapcsolatban is várható változás. 110 milliméterrel hosszabb és ugyanennyivel magasabb az ötajtós Fiestánál az újdonság, amely az alapokat is szolgáltatja. Lehajtott hátsó paddal és első utasüléssel akár 2,35 méter hosszú raktér is kialakítható.

Formailag késznek tűnik a B-Max, motorjára kell még várni egy keveset. A koncepcióba egyliteres, háromhengeres, turbós blokk került, amellyel nagyobb négyhengereseket szeretne leváltani a Ford.

Még nincs teljesen kész, most érkezett a fejlesztés utolsó stádiumába, ezért egyelőre teljesítményadatok sem állnak rendelkezésre róla.


További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.