Minden hivatalos a Lamborghini Aventadorról

2011.03.01. 9:23

Végre a hivatalos sajtóanyag is nyilvános a Murciélago-utódról.

Túlzás lenne azt állítani, hogy a Lamborghini bárkit is meglepett volna a Murciélago-utód Aventador LP700-4 bemutatójával. A sportkocsiról az elmúlt hetekben tucatnyi kép és információ szivárgott ki, a szándékosság-véletlen kérdéskört talán jobb nem is feszegetni ezzel kapcsolatban. Mindenesetre hamar világossá vált, hogy az Aventador formailag nem hoz igazi újdonságot, az ismert lamborghinis stílusjegyeket fejlesztették tovább. Leginkább a Reventónra hasonlít az újdonság, amely a Murciélago limitált darabszámű különleges kiadása volt. Bár formailag nem hoz meglepetést, de azért az apró részletekből látszik, hogy sokkal jobb, igényesebb sportkocsi lesz, mint az általunk is tesztelt Murciélago LP640.

 

A genfi sajtótájékoztató néhány mozgóképpel és a főnök szavaival

Üresen mindössze 1575 kilogrammos a sportkocsi, ez a szénszálas anyagok magasabb arányú használatának köszönhető. Egy mázsával könnyebb elődjénél az Aventador, utascellája a karosszéria-elemekkel együtt mindössze 229,5 kilogrammos.


Kattintson a képre a galériához!

Egy teljesen új 6,5 literes V12-es motort fejlesztettek az autóhoz, amely igen magas, 8250-es fordulatszámon adja le 700 lóerős teljesítményét, legnagyobb nyomatéka 690 Nm. Nagyon büszkék arra, hogy az új erőforrás sokkal könnyebb az elődjénél, nyolc százalékkal erősebb, de húsz százalékkal kevesebbet fogyaszt, és ugyanennyivel kisebb a károsanyag-kibocsátása. Graziano készítette a szimplakuplungos, kettős szinkronizálású, hétfokozatú szekvenciális váltót, amely 50 milliszekundum alatt vált. Haldex-rendszerű az összkerékhajtás, a felfüggesztések nyomórudasak, mint a Forma-1-ben.

Mindössze 2,9 másodpercig tart a százas sprint az Aventadorban, végsebessége 350 km/óra. Három különféle karakter közül választhat a vezető, a Strada, Sport és Corsa-módok közül az első utcai kényelmes használatra való, az utolsó pedig kifejezetten versenypályákra kidolgozott extrém sportos beállítás. Nyáron indulnak a kiszállítások, az európai ajánlott fogyasztói ár 70 millió forint plusz áfa.

További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.



KAPCSOLÓDÓ CIKK