Scénic a jövőből: Renault R-Space

2011.03.01. 12:51

Az izgalmas formájú R-Space nevű egyterű-tanulmány lehet a következő Scénicek előfutára.

Forrás: Renault
4,25 méter hosszú az R-Space, míg a tengelytáv 2,71 méteres
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)

A Renault mindig is erős volt a családi egyterűek terén, így nem csoda, hogy a Genfi Autószalonra is készültek egy kompakt méretű családi modellel. Laurens van der Acker, a tavaly kinevezett dizájnigazgató a DeZir sportkocsi után egy újabb mutatós tanulmánnyal jelenkezett.

Forrás: Renault

Az R-Space nevű egyterű érdekessége, hogy a hátsó ajtajai - akárcsak az Opel Merivának - visszafelé nyílnak, és az ajtók találkozásánál nincs oszlop, ami nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást. Érdekes egybeesés, hogy a Genfi Autószalonon a Ford is bemutatott egy kicsit kisebb, de hasonló kialakítású egyterűt B-Max néven, csak ott a hátsó ajtók nem visszafelé nyílnak, hanem sínen csúsznak hátra.

Forrás: Renault
A Renault mérései szerint 11 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra

A 4,2 méteres tanulmány orrába egy teljesen új, 900 köbcentiméteres, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres turbómotort építettek 110 lóerővel és 160 newtonméteres nyomatékkal. Ezek az értékek egy 1,6 literes szívómotor paramétereinek felelnek meg, ám a Renault ígérete szerint a kis turbómotor mindössze 95 gramm szén-dioxidot ereget a levegőbe kilométerenként, és az átlagfogyasztása is csak 3,7 liter egy duplakuplungos robotizált váltóval.

Forrás: Renault
Az Opel Merivához hasonlóan, visszafelé nyílnak a hátsó ajtók

A tanulmány formavilága remélhetőleg a következő generációs Scénicek külsejét vetíti előre, bár az borítékolható, hogy ebben a formában nem kerül majd gyártásba az R-Space, ahhoz túl futurisztikus. Ugyanez mondható el az utastér kialakításáról is, amely úgy néz ki, mintha egy kicsit megolvadt volna a napon, a hátsó ülés különösen ötletes.


További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.