Erősebb motort kapott a Suzuki Splash

Vágólapra másolva!
Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normák miatt alakította át a Spalsh motorkínálatát a Suzuki. Erősebb lett az 1,2-es, eltűnt a dízel, megjelent a start-stop rendszer.
Vágólapra másolva!

Az Esztergomban gyártott Splash motorkínálata a mostani modellfrissítés után is az egyliteres, 65 lóerős benzinmotorral kezdődik, azonban az alapmotor teljesíti a már kötelező Euro 5-ös normákat is.

A régi 86 lóerős 1,2-est ellenben az új Swiftből ismert 1,2-es, 94 lóerős négyhengeres váltja, amely a gyár szerint ugyanúgy 5,1 literes átlagfogyasztású, mint a kisebb háromhengeres. Még a 119 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásuk is megegyezik.

A réginél nyolc lóerővel erősebb 1,2-es motor átlagosan 0,4 literrel fogyaszt kevesebbet, ráadásul a fogyasztása tovább csökkenthető 0,1 literrel, ha a start-stop rendszert is megrendelik hozzá. A motorleállító rendszer a négyfokozatú automatával szerelt változatokhoz nem érhető el.

A szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű, korszerű motor nem változtatott a Splash 175 km/órás végsebességén, ellenben a 12,3 másodperces százra gyorsulást kerek 12 másodpercre javítja. Az automata váltós verzió 14 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége 170 km/óra.

Az Euro 4-es, Fiat-eredetű 1,25 literes dízelmotort törölték a kínálatból, később talán egy átdolgozás után visszatérhet. Az 1,2-es benzines Splash a magyar gyár 20. évfordulójára bevezetett akció keretén belül 2,73 millió forintért kapható.