11 litert sem fogyaszt az új BMW M5

BMW M5
Vágólapra másolva!
Egyelőre csak tanulmányautó, de szinte semmit sem fog változni a szeptemberi világpremierig a legerősebb 5-ös BMW. V8-as turbómotorja több mint 25 százalékkal takarékosabb az elődénél, még start-stop rendszert is kapott.
Vágólapra másolva!

Forrás: BMW
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!

Reggel már látható volt pár kiszivárgott képen a BMW M5 Concept, délutánra viszont már az autóról hivata kép- és sajtóanyaga is nyilvános lett. Sajnos a legfontosabb adatokat, így a teljesítményt, a nyomatékot, a tömeget és a menetteljesítményeket még nem árulta el a BMW, azzal kivárnak szeptemberig.

Egyelőre a motorról csak annyit árult el a gyár, hogy egy magas fordulatszámon pörgő, kettős leömlésű turbóval ellátott V8-as lesz benne. Már régóta pletykálják, hogy az X5 M és az X6 M 4,4 literes duplaturbós motorjának áthangolt, 580 lóerő körüli változata lesz a szériaautóban, de erre való utalást a friss sajtóanyag nem tartalmaz.

Forrás: BMW

Ami viszont biztos, hogy a motor a turbófeltöltésnek, a start-stop rendszernek és a többi különböző fogyasztáscsökkentő technológiának (fékenergia-visszatáplálás, váltásra figyelmeztetés, aktív zsaluk a hűtőmaszkban) hála több mint 25 százalékkal takarékosabb lesz a régi M5 V10-es szívómotorjánál, ami azt jelenti, hogy átlagosan 10,9 liter benzint fog igényelni 100 kilométerenként.

A sajtóanyag pár fontos dolgot azért elárult, többek között azt, hogy a motor erejét egy hétfokozatú duplakuplungos robotizált váltó (M Drivelogic) továbbítja majd a hátsó kerekek felé. Korábban egykuplungos robotizált váltót használtak az M5-ben, de azt sok kritika érte a nem eléggé finom váltások miatt.

Forrás: BMW

A hátsó tengelyen egy többtárcsás tengelykapcsolókkal ellátott, elektronikus vezérlésű aktív "M" differenciálmű segít abban, hogy a közel 600 lóerőt át tudja adni az útra az M5-ös. Kanyarokban és sávváltáskor az ívkülső kerékre jut több nyomaték, ami javítja a stabilitást és a kanyarsebességet is. A futóművet a Nordschleifén tesztelték, a gyár szerint még a kemény tesztelés alatt is végig stabil volt az autó, és a fékek is bírták a terhelést. Előre és hátra egyaránt 265/35/ZR20-as gumikat kapott az M5 Concept.

Forrás: BMW

A képeken látható tanulmányautó a Sanghaji Autószalonra készült, a külseje már vélhetően alig fog változni a szériaautó szeptemberre, a Frankfurti Autószalonra időzített premierjéig. A 20 colos felnik azon már valószínűleg nem feketék lesznek, de a hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, az első sárvédőkbe vágott jellegzetes hűtőnyílás, a diszkrét hátsó spoiler és a hatalmas diffúzor két oldalán kivezetett dupla kipufogók már nem valószínű, hogy változnának.