Ott voltunk az új Audi A6 nemzetközi menetpróbáján, amely után Gulyás kolléga már összerakott egy valóban minden részletre kiterjedő beszámolót. Kár lenne megismételni az ebben szereplő adatokat, számokat és műszaki érdekességeket, bár ezek a magyarországi bemutatón is ugyanolyan érdekesen hangzottak, mint két hónappal ezelőtt. Elődjéhez hasonlítva mindenben más az új A6, hosszabb, szélesebb és alacsonyabb. Ha úgy vesszük, nem sok elegancia maradt benne, ellenben annál sportosabb: az első tengely előretolásának köszönhetően első túlnyúlása is minimális, de a hátsó sem észvesztően nagy. Az új A6 arányai kellemesek a szemnek, hűtőrácsa az A1-ét idézi.
Érdekes, hogy az első tervek még egy teljesen más autót mutattak: amikor a nemzeti forgalmazóknak megmutatta az első vázlatokat a gyár, a fényszórók és a singleframe-hűtőmaszk is hagyományosabb volt. Több olyan visszajelzés érkezett Ingolstadtba, hogy változtatni kellene, közkívánatra törték meg a fényszórót és a hűtőrácsot is. A singleframe-mel a jövőben variál majd az Audi, különbözőféle hűtőrácsok kerülnek minden modellre.
Elismeri az Audi, hogy néhány évvel ezelőtt identitásválságba került a márka, ezért teljesen új alapokra helyezték a marketinget. Miközben a konkurensek közül a Mercedes-Benz a presztízst, a BMW pedig a sportosságot testesíti meg, az Audi progresszív márkaként határozta meg magát. Olyanként, amely mindig újat és előremutatót hoz az autóiparba. Ennek jegyében fogalmazták meg a 2000-es évek közepén a Strategie 2015-tervet, amely évi másfél millió eladott autót irányzott elő a mostani évtized közepére. Bár a sikerben még az Audinál is kételkedtek néhányan, egyelőre minden az előzetes várakozások szerint alakul: idén várhatóan 1,2 millió négykarikás autót értékesítenek világszerte, Európában és Kínában már piacvezető a márka, csak az Egyesült Államokban kellene erősíteni. Igaz, ott nagyon, mert az amerikai eredmények gondoskodnak arról, hogy az Audi csak harmadik erő legyen.
Elődjénél 80 kilogrammal könnyebb az új A6, ami nem csoda, hiszen a karosszéria húsz százalékban alumíniumból készül. Légellenállási együtthatója 0,26, amely az Audi szerint a legjobb érték a kategóriában (de a Mercedes E osztályé ugyanilyen jó), nemcsak a motort, hanem a teljes alsó részt leburkolták. Az utastér minőségérzete kimagasló, bár egyvalamivel, az öt teljes értékű üléssel lehet vitatkozni: hátul középen egyrészt kemény a pad, másrészt a kardánalagút miatt méretes terpeszt kell csinálni.
A magyarországi bemutatón csak a 245 lóerős, háromliteres dízellel szerelt összkerékhajtású modelleket lehetett próbálni, szigorúan 20 milliós listaár felett. Akadt egy 27 millió forintos darab is, LED-es fényszórókkal, head-up displayjel, légrugózással és sok egyébbel, köztük fabetéttel. Nem, nem a hagyományos, lakkozott és polírozott, műanyagnak tűnő betétekkel: ezekhez hiába használnak prémium nyersanyagot, a túl sok kezelés rontja a végeredményt. Az audis akácbetéteket éppen csak annyira kezelik, hogy a fa tartós legyen, tapintásra és kinézetre ugyanakkor megőrzi eredeti tulajdonságait.
Nem rosszak az A6 fémdekorjai sem, de világos kárpitozással és igazi fabetétekkel mutat legjobban az utastér, még akkor is, ha a 27 millió forintos verzióból várhatóan nem adnak el túl sokat. A tervek ezzel együtt bevállalósak, a forgalmazás ebben a hónapban indult, év végéig mégis 250 darab autó átadása a cél. Nem lehetetlen, pláne, ha az Audi hazai startját nézzük: az első három hónapban a tíz legnépszerűbb márka közé került az értékesítési adatok alapján, ami korábban még nem fordult elő az Audi történetében.