Méltón búcsúzik a jelenlegi Porsche 911

Vágólapra másolva!
Valószínűleg az utolsó 997-es kódjelű Porsche 911-es a GT3 RSR-ből készített utcai modell, az RS 4.0. Teljesítménye több, mint az alapjául szolgáló versenyautóé.
Vágólapra másolva!

Generációváltás előtt áll a Porsche 911, az új nemzedék az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be. Az aktuális, 997-es széria hattyúdala a GT3 RSR versenyautóból faragott utcai modell. GT3 RS 4.0 néven érkezik, a versenygép négyliteres szívó bokszermotorjával, amelynél nagyobb motor soha nem volt még széria 911-esben. Még tuningoltak is a motoron, a GT3 RSR 455-je helyett 500 lóerős teljesítménnyel (8250-es fordulatszámnál) és 450 Nm-es csúcsnyomatékkal (5750-nél) kapja meg az RS 4.0.

Forrás: Porsche

Több elemet is karbonszálas anyagból készítettek a súlycsökkentés jegyében, üresen 1360 kilogramm a sportkocsi tömege. 60 mérföldes (96 km/órás) tempóra 3,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 310 km/óra.

Az első lökhárító két oldalán megjelentek új légterelő lapok, amelyek a hatalmas hátsó szárnnyal együtt a végsebességnél 193 kg leszorítóerőt termelnek.

Kizárólag hatfokozatú kézi váltóval kapható a valószínűleg utolsó, kizárólag fehérben rendelhető 997-es, amely 7:27 perces időre képes a Nürburgringen. Ezzel a leggyorsabb sorozatgyártású modellek közé tartozik, összesen csupán 600 példány készül belőle, az ára 185 ezer euró.