A Dacia tervei megvalósultak, a 850 lóerős Dacia elkészült, megjárta a szélcsatornát, nincs más hátra, mint Jean-Philippe Dayraut-val, az Andros Trophée háromszoros bajnokával a kormány mögött megdöntenie Nobuhiro "Monster" Tajima rekordját.
A japán 2007-ben egy 900 lóerős Suzukival futotta meg a 10:01,408 perces rekord időt. A kék-fehér színösszeállítású autót alaposan felkészítették, ami kívülről is látszik rajta. Ekkora hátsó szárnyat és levegőbeömlőket még a legvadabb tunigolt autókon sem látunk.
A Nissan GT-R felhúzott V6-os biturbó motorját a Duster csővázas karosszériájának közepére építették be. Bár a 900 kilogrammos autó csak kívülről emlékeztet a románok diszkont árú terepesére, mégis jót tehet a márka megítélésének, ha részt vesz a kemény erőpróbát jelentő coloradói versenyen.
"A Pikes Peak az egyetlen verseny, ahol egy ehhez hasonló szörnnyel kell egy félig aszfaltozott, félig murvás pályán kétszázzal driftelni. Azt hiszem nincs mégegy sportág, ahol ilyesmi benne van a szabálykönyvben" - nyilatkozta Dayraut.