Lada 2107 (1982)
1966-ban az "évszázad üzletét" kötötték meg a szovjetek az Év Autója díjas Fiat 124 licencének megvásárlásával. Több ponton módosították, egyszerűsítették, és ezzel igénytelenebbé is tették az eredeti olasz konstrukciót, hogy 1970-től Zsiguli néven gyártsák, és a strapabíró autóval elárasszák a volt keleti blokk országait.
Lada 2107 (1982)
Bár lépésről lépésre igyekeztek csiszolni rajta, negyven év alatt a mai autóipari trendhez képest szinte alig változtattak az eredeti autón. 1980-ban igazi szenzáció volt az erősen frissített 2105-ös kocka Lada bemutatása, amellyel lelkesen próbált a szovjet ipar felzárkózni a nyugati konkurenciához. A két évvel később bemutatott, magas hűtőrácsa miatt paraszt Mercinek becézett 2107-es változat fényszórómosóval és elektromos rádióantennával kényeztetett, tovább növelve a Lada presztízsét.
Lada 2107 (1992)
Nyugat-Európában nemcsak forgalmazták, Németországban még gyártottak is egy minden jóval felszerelt kivitelt. Magyarországon még a rendszerváltás után is sokáig népszerű volt, de ahogy szépen lassan az egész régióban, itthon is a nyugati márkák vették át a helyét. Hazájában és a szovjet utódállamokban azonban a mai napig keresett olcsósága és tartóssága miatt.
Lada 2107 (1992)
Semmi sem tart örökké, többé már semmilyen biztonsági vagy károsanyag-kibocsátási szabványnak nem felel meg a jócskán túlgyártott modell. Összesen 16,8 millió példány és egy évvel a 2105-ös kifutása után a 2107-es gyártásának befejezésével végleg lezárul egy korszak az autógyártásban. A klasszikus modellcsalád helyét a Lada Granta veszi át, amelyet Vlagyimir Putyin próbált ki elsőként.