Jobban véd a Chevy Aveo, mint a Kia Picanto

Vágólapra másolva!
Tíz autót tesztelt az Euro Ncap, csak a Kia minije kapott négy csillagot. A Mazda sávváltásnál figyelmeztető rendszerét külön díjjal jutalmazták.
Vágólapra másolva!

Forrás: Euro Ncap

Szinte minden kategóriából összetört egy vadonatúj modellt a független szervezet, hogy védelmi rendszerüknek megfelelően csillagokat osztogathasson. Az új szabályozás már nem kifejezetten a karosszéria képességeit, hanem az autó komplett biztonsági rendszerét értékeli, ezért az elektronikai segédberendezések vagy a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető lámpák is fontos pontokat érnek. A Mazda sávváltáskor hasznos holttér-figyelő rendszerét az Euro Ncap Advanced díjjal jutalmazták, melyet a Frankfurti Autószalonon adnak át a cégnek.

Forrás: Euro Ncap

Városi miniként nincs könnyű dolga a Kia Picantónak egyik próbán sem, a koreai kocsi egyedüliként négy csillagot kapott, melyet gyenge gyalogosvédelmének és annak köszönhet, hogy az ESP nem tartozik a szériafelszereltségbe. Jövőre már nem lehet az Európai Unióban menetstabilizáló elektronika nélküli autókat forgalomba helyezni.


Meglepetés a Chevrolet Aveo eredménye. Az elérhető árú kisautó nem pusztán ötcsillagos minősítésével, hanem kiváló részeredményeivel is büszkélkedhet, ezzel a 2005-ös Suzuki Swifthez hasonlóan sikerült bizonyítania az elődmodell gyenge szereplése után.

Forrás: Euro Ncap

A felnőttek, a gyerekek és a gyalogosok védelmében, valamint biztonsági felszereléseivel is majdnem a tízes összehasonlítás legjobbja lett. Hasonlóan jól teljesített az Orlando családi egyterű is, amely szintén öt csillaggal zárta a próbát.


Szinte megegyezően jó eredménnyel szerepelt a Volkswagen két újdonsága, az itthon is népszerű Jetta és nálunk nem kapható Golf Cabriolet is. A Passat ellen induló, európai ízlés szerint tervezett Hyundai i40-nek is kötelező volt szépen teljesítenie, hiszen nem lesz könnyű dolga a piacon.

Forrás: Euro Ncap

Bár gyalogosvédelme egyelőre a többi autóhoz hasonlóan harmatos, minden más próbán a legjobbak között végzett. Még nem kapható, de már megmutatta, hogy mindenkire vigyáz majd a Citroën prémium középkategóriása, a DS5 is, melynek helymeghatározóval kombinált segélyhívó gombját külön kiemelték az értékelésnél.


Gyengébb részeredményeket produkált az Opel Ampera, elektromos autóként azonban nem csupán a karosszéria, hanem az akkumulátorok biztonsága is fontos szempont volt a fejlesztés során, ki is érdemelte a legjobb, ötcsillagos minősítést.

Forrás: Euro Ncap

A nagyok közül most a BMW X3 és az Audi A6 hozta a papírformát. Mindkét prémiumautó ötcsillagos lett, de a segélyhívó funkcióval kiegészített X3-as a szabadidő-autókra jellemzően egy árnyalatnyival rosszabb részeredményeket ért el a felső-középkategóriás limuzinnál.