Beültünk a magyar Mercedesbe

Vágólapra másolva!
Kívülről nagyon hasonlít a régire a B osztály, belülről már szerencsére kevésbé. Hátul nagyobb a lábtér benne, mint az S osztályban.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Frankfurtban hivatalosan is bemutatták az első kecskeméti Mercedest, az új B osztályt. Persze a Mercedes-csoportnak (Mercedes-Benz, Smart, AMG) nem ez volt az egyetlen világpremiere, hiszen itt debütált a hidrogénhajtású F125 tanulmányautó, a vadonatúj, akár hat literes átlagfogyasztásra is képes M osztály, a nyitott tetős SLS AMG Roadster (természetesen sirályszárnyas ajtók nélkül), a Smart műanyag felnis tanulmányautója, a Forvision is.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Igazán látványos show-val kezdődött a sajtótájékoztató, a táncosok a hatalmas LED-fal előtt, és virtuálisan benne is (amikor a fal mögé mentek, kétdimenziósan megjelentek a kivetítőn) ugráltak, élőben zenélt vagy 15 zenész, az első sorban ott ült Michael Schumacher és Nico Rosberg is. Még dr. Dieter Zetsche, a Mercedes igazgatótanácsának elnöke is a LED-képen érkezett meg, hogy aztán élőben is "kilépjen" a hatalmas televízióból, és leüljön a forma-1-es pilóták mellé rövid beszéde után.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Annyi biztos, a B osztály lesz az első modell, amelyet elkezdenek gyártani még ebben az évben a vadonatúj kecskeméti Mercedes-gyárban. Kívülről talán túlságosan is hasonlít elődjére a kategóriája legjobb légellenállásával (0,26) büszkélkedő új generáció, sokaknak gondot fog okozni a kettő megkülönböztetése. Persze a technika vadonatúj, a korábbi szendvicspadlót hagyományos, egyszintes padlólemez váltotta fel.

Emiatt úgy lehetett alacsonyabb az autó, hogy a belső térkínálat közben jelentősen javult, függőleges irányban is, mivel az ülések már nincsenek olyan magasra szerelve. Bár az autó külső méretei a kompakt kategóriába sorolják, a hátsó lábtér a gyár szerint nagyobb lehet, mint az S osztályban, igaz, a belső szélesség azért jelzi, hogy továbbra is az egyik legkisebb modell ez a Mercedes kínálatában. Ennek megfelelően az első ülések is meglehetősen keskenyek, de legalább hosszú az ülőlapjuk, és kényelmesek.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Akkora a hátsó lábtér, hogy adta magát, hogy sínen csúsztatható legyen a hátsó ülés: amikor legelőre van húzva, akkor 486 literesre nő meg az egyébként sem kicsi csomagtartó. Persze bővíteni is lehet a poggyászteret, egyetlen hátrány, hogy ilyenkor lépcső keletkezik a csomagtartó síkja és a hátsó ülés háttámlája között, ahová ráadásul egy acélmerevítőt is beépítettek.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A műszerfal formaterve is nagy fejlődésen ment keresztül, a látványos, kerek légbeömlők felett puha, alattuk elég olcsó, kemény műanyagot alkalmaztak, de bravúr, hogy csak tapintásra lehet őket megkülönböztetni, látványra nem. Kétféle 1,8-as dízelmotorral kínálják majd a B osztályt, a gyengébb 109, az erősebb 136 lóerős, 250, illetve 300 Nm nyomatékkal.

Kétféle 1,6-os turbómotorból áll a benzines választék, a gyengébb 122, az erősebb 156 lóerőre képes, és a precíznek tűnő manuális mellett új fejlesztésű duplakuplungos automata is kapható lesz. A B osztály szériafelszereltsége tartalmazni fogja a ráfutásos baleseteket megelőző vagy hatásukat enyhítő automatikus fékezőrendszert, amely a Volvo koccanásgátló rendszerétől eltérően 30 km/óra felett működik.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A B osztály az első modell az új kompakt padlólemezen, a kiállításon a gyár egyik mérnöke elárulta, hogy 2012-ben várható a korábbinál jóval sportosabb A osztály (amelyet tanulmányként már korábban bemutattak), később egy szabadidő-autó, egy kis limuzin és még egy "shooting brake" szerű sportos kombi is, amely az Audi A3 Sportback koncepciójára hasonlít majd.