Vágólapra másolva!
Az új Panda bemutatóján Jennifer Lopez új klipjét is megcsodálhattuk. J-Lo videoüzenetet is küldött a szalon közönségének, majd leleplezték a 31 éve gyártott modell új generációját.
Vágólapra másolva!

Már a sajtótájékoztató kezdetén látszott, hogy a Fiat a sajtótájékoztatóján is hű marad a simply more (egyszerűen többet) szlogenjéhez. A Mercedes mindent elsöprő profizmussal megtervezett show-ja után erős váltás volt számomra, hogy a kezdés előtt egy munkás kézzel tartotta a leleplezésre váró Panda előtt a függönyt.

Ezenkívül csak borostás, erősen gesztikuláló, jól szabott öltönyös urak és egy 60 év körüli, még hevesebben gesztikuláló hölgy volt a látnivaló a zsúfolásig megtelt stand színpadán, míg elkezdődött a visszaszámlálás, és belépett Olivier Francois.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]

Jennifer Lopez videoüzenetben köszöntötte a Fiat-stand közönségét

A Fiat marketingrészlegének igazgatója először megemlítette a Dodge-ból fiatosított Freemant sikerét (két hónap alatt 20 ezer megrendelés futott be rá, ezzel az éves keret 70 százaléka elkelt), aztán részleteket mutatott Jennifer Lopez új klipjéből, amelyben a latin énekesnő egy Fiat 500-assal okoz hatalmas feltűnést New York utcáin. J-Lo videoüzenetet is küldött a szalon közönségének.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]


A kép jobb oldalán Sergio Marchionne, a Fiat elnöke

Francois ezután hosszan ecsetelte a Pandák 31 éves történetét a Fiat frankfurti sajtótájékoztatóján, elmondása szerint diákéveiben ő is egy első generációs kocka Pandát hajtott Párizs utcáin, és imádta. Véleménye szerint a Fiat szlogenjét ez a modell testesíti meg a legjobban, amiben lehet valami, bár Panda-tulajként azt azért túlzásnak érzetem, hogy a típus 31 éves történetében ez a modell a helykínálat, a megbízhatóság és a kényelem szinonimájává vált volna, a funkcionális dizájnnal és a manőverezhetőséggel azonban egyetértettem. Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója még öltönyt sem húzott a bemutató alkalmából, egy egyszerű pulóverben hallgatta végig beosztottja beszédét, amellyel annyira elégedett volt, hogy a sajtótájékoztató után meghatottan homlokon csókolta a beszédét teljesen érzelmi síkra terelő marketingest.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]

Azért meglepő dolgok is történtek, az egyik Panda motorházteteje egyszer csak magától kinyílt, és kiemelkedett belőle a kéthengeres Twinair motor, ami ebben a modellben mutatkozik be turbófeltöltő nélkül, 65 lóerősen. Ezek után nem értem, hogy a 69 lóerős négyhengeres 1,2-es miért hagyták benn a kínálatban, talán a kéthengeresektől ódzkodó vásárlók miatt.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]

A másik látványos mozzanat az volt, amikor egy másik Pandát hidraulikus emelőszerkezettel függőleges helyzetbe állítottak, és ezután középen szétnyílt az autó, láthatóvá téve az utasteret. Maga a Panda egyébként továbbra is aranyos maradt, de szögletesről gömbölydedre váltott a dizájn (az új Unóra hasonlít), belül viszont épp fordítva történt mindez. A négyzet forma jegyében megtervezett műszerfal formái egyszerre mókásak és modernek, örömmel láttam a nagy, fedél nélküli rakodópolc visszatérését, az viszont nem tetszett, hogy a magasra tett váltókonzol továbbra is nyomja egy kissé a vezető jobb lábát, és a váltó is maradt nyúlós, lötyögős.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]

Ötletes, hogy az ajtópanelekbe hieroglifaszerűen a Panda felirat van belenyomva három mm-es betűkkel, végtelenített kiadásban, és a kocka alakú kilincsek is tetszettek.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]

A 11 centis hossznövekedés némileg nagyobb utasteret eredményezett, de csodát azért kár várni egy 365 centis, ötszemélyes autótól, az ülések viszont sokkal jobbak, mint korábban. Újdonság, hogy rendelhető lesz hozzá a 30 km/óra alatt automatikus vészfékező koccanásgátló rendszer.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Fotó: Gulyás Péter [origo]