Tízmillió forinttól indul az új 3-as BMW

Vágólapra másolva!
A legolcsóbb, 320d jelű modell ugyanúgy 9,99 millióba kerül, mint a régi. Egyelőre csak négyféle motorral kezdődik az új 3-as BMW értékesítése.
Vágólapra másolva!

Aki egyetlen extrát sem kér az autóhoz, az 9,99 millió forintért hozzájuthat a 3-as BMW új, F30-as kódjelű változatához 320d változatban. Ez pontosan ugyanannyi, mint amennyit a korábbi E90-es generációért kértek ugyanezzel a kétliteres, 184 lóerős dízellel. Ha a teljesítmény nem nőtt is meg, a vevők azért örülhetnek a 4,7-ről 4,5 literre mérsékelt átlagfogyasztásnak. Ha az új nyolcfokozatú automatikus váltóval rendelik meg az autót, akkor a fogyasztáscsökkenés (5,3-ról 4,4 liter) még jelentősebb. Aki még ennyit sem szeretne üzemanyagra költeni, választhatja a szintén 9,99 milliós alapárú 320 EfficientDynamics változatot. Ez a modell ugyan 21 lóerővel gyengébb, de az átlagfogyasztása csak 4,1 liter 100 kilométerenként.

A legfőbb vetélytársak közül a 170 lóerős Audi A4 2.0 TDI 9,435 millió forintba, a szintén 170 lóerős Mercedes-Benz C 200 CDI 10,72 millió forintba kerül.

A benzinmotoros 3-as BMW-k közül az olcsóbb, 328i jelzésű változat (kétliteres, 245 lóerős turbómotorral) 11,317 millió forinttól indul. Ez jelentős áresést jelent a korábbi, 218 lóerős, 12,159 millió forintos árú 325i-hez képest, ami a kisebb hengerűrtartalom miatti kisebb regisztrációs adónak köszönhető. Igaz, a nagyobb teljesítményért, kisebb fogyasztásért és a kedvezőbb árért cserébe el kell viselni, hogy ebben kettővel kevesebb henger dolgozik, ennélfogva valószínűleg a hangja sem olyan vérpezsdítő, mint korábban.

Jelenleg csak egyféle soros hathengeres motor létezik a kínálatban, a 335i a háromliteres, 306 lóerős benzines turbómotorral 14,959 millió forintba kerül, ez 190 ezerrel több, mint amennyit az elődért kértek ugyanezzel a motorral. Igaz, a 335i fogyasztása a modellváltással 0,5, illetve automataváltóval 1,5 literrel csökkent a korábbihoz képest.

Az új 3-as BMW minden motorja kombinálható a nyolcfokozatú automata váltóval, és minden változathoz széria a motorleállító start-stop rendszer és a takarékos Eco Pro üzemmód. Háromféle felszereltségi szint létezik, ezek Sport Line, Luxury Line és Modern Line név alatt futnak.