Kémfotón az új Audi A3-as

Vágólapra másolva!
Néhány ügyes lesifotósnak sikerült lencsevégre kapnia az új Audi A3 Európában tesztelt prototípusát. A 2012-ben érkező új modellből négyféle karosszériaváltozat várható, állítólag lesz plug-in hibrid és elektromos verzió is.
Vágólapra másolva!

Korábban már írtunk róla, hogy 2012-ben valószínűleg megérkezik az Audi A3-as legújabb verziója, amelyről Stefan Sielaff a márka vezető-tervezője már sok érdekes információt kiszivárogtatott.

A főtervező azt mondta, hogy az új modell egyértelműen felismerhető lesz mint A3-as, maradnak a hagyományos vonalaknál, amit alátámasztanak a motorauthority.com-on megjelent kémfotók is. Sielaff még azt emelte ki, hogy az Audi olyan autót szeretne, amelynél a vevők értik, miért fizettek többet.

Az új A3-as ugyanúgy a Golf alapjaira épül, mint a korábbi modellek, de új A3-as lesz az első modell, amely a Volkswagen új, moduláris padlólemezére épül. Korábban még négyféle karosszériaváltozatról beszéltek: a háromajtós ferdehátú, az ötajtós Sportback és kabrió mellett megjelenik a szedán is. Erre azért van lehetőség, mert az A4-es folyamatos méretnövekedése már lehetővé teszi, hogy eggyel kisebb limuzin is életképes legyen. A rugalmas padlólemez miatt az A3-as esetében két különböző tengelytávról lehet beszélni: a háromajtós és kabrió tengelytávolsága 2595 mm lesz, míg a Sportback és a szedán esetében már 35 milliméterrel hosszabb tengelytávval számolnak. Ugyanakkor a legújabb pletykák már A3 Allroad változat megjelenését sem tartják lehetetlennek.

Hat különböző hajtásláncot ígérnek, amiben már benne van egy plug-in hibrid és egy teljesen elektromos változat is. A gyár szerint az új A3 is mintegy 10 százalékkal könnyebb lesz az elődjénél, amit többek között a motorokon spóroltak meg. A dízel és a benzines kínálat is négyhengeres motorokból áll majd, 1,4-estől kétliteres hengerűrtartalomig. Nagy újdonság lesz az 1,4-es TFSI motor 140 lóerős változata, amely részterhelésnél lekapcsol a négy hengerből kettőt, így a motor még kevesebbet fogyaszt.

A lesifotósoknak sikerült az autó belsejét is lefotózniuk, így látszik, hogy az utastér hangulata alapjában véve nem változik, de más lesz a légbeömlő nyílások designja, változik a légkondicionáló és a hifi kezelhetősége. Valószínűleg már érintőképernyős MMi rendszert használnak.