Kemény sportautó készül az Audi A1-ből

Audi A1 Quattro
Vágólapra másolva!
Az Audi végre az A1-esből is kihoz egy sportos verziót, de csak 333 darabot gyártanak majd belőle. A Quattro valójában RS1-es néven is futhatna, hiszen 256 lóerős motorja és az összkerékhajtás brutális menetteljesítményekhez segítik. 
Vágólapra másolva!

Forrás: Audi

Már régóta ideje lenne, hogy az Audi az A1-esből is kihozzon egy sportmodellt. Erre többször tettek már célzást, és az idén nyáron bemutatott 500 lóerős A1 Clubsport Quattro tanulmány is nagy sikert aratott. A cég végre döntött: a Genfi Autószalonon bemutatják a Quattro néven futó csúcsmodellt.

A jó hír az, hogy a Quattróban kétliteres turbómotor dolgozik, amely ebben az autóban 256 lóerős teljesítményre és 350 Nm-es maximális nyomatékra képes. A rossz hír az, hogy a mostani tervek szerint mindössze 333 darabot fognak belőle gyártani.

Forrás: Audi

A sport-A1-es a nevéből adódóan összkerékhajtású, így 5,7 másodperc alatt képes felgyorsulni nulláról százra, és csúszós aszfalton sem jön zavarba. A végsebessége 245 km/óra, a gyári vegyes átlagfogyasztása 8,5 liter/100 km.

Természetesen szinte mindent átdolgoztak, az A1-es megjelenése sokkal sportosabb, sok megoldást átvettek a Clubsport tanulmányból. Csak fehér fényezéssel és fekete tetővel lehet megrendelni, az agresszív megjelenésről az új aerodinamikai csomag gondoskodik, amelynek része a dupla kipufogóvég és a hátsó tetőszárny is. Speciális 18 colos könnyűfém felnikkel szerelik, amelyre 225/35 R18-as sportabroncsok kerülnek fel. A felnik egyébként a fékek hűtéséről gondoskodnak. A futómű keményebb lett, a kormányzás közvetlenebb, a hajtás pedig alapvetően előre megy, de tapadásvesztés esetén egy kuplung egy pillanat alatt hátraviszi a nyomaték egy részét. Aki játszadozni szeretne az A1-essel, annak jó hír, hogy a menetstabilizáló elektronikát (ESP) teljesen ki lehet kapcsolni.

Forrás: Audi

A belső tér az Audiktól már megszokott fekete színben pompázik, krómkiegészítőkkel és kagylóüléssel. Az autó elnevezése kicsit érhetetlen, ugyanis az Audi hagyományait nézve az S1 vagy az RS1 nevet kellett volna kapnia. Előbbivel biztosan nem élnek, hiszen az Audi leghíresebb, legendás raliautóját hívták így, amely a B-csoportos világbajnokság egyik szörnyetege volt. Az RS1-et azonban használhatnák, mégsem teszik.

Az autó hivatalosan a jövő márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, az árusítása csak 2012 második felében indulna be, de várhatóan addig el is adják belőle a 333 darabot.