Hibridekkel készült a detroiti szalonra a Mercedes

Vágólapra másolva!
Egy benzines és egy dízel hibrid E osztály mutatkozott be a Detroiti Autószalonon.
Vágólapra másolva!

Akárcsak az S osztály esetében, az E osztályos hibridek fejlesztését sem vitte túlzásba a Mercedes, ugyanis hatalmas, nagyteljesítményű akkumulátorok és elektromotorok helyett egy mindössze 20 kilowattos segédmotort építettek a benzin és a dízelmotorok mellé, sőt még az extra akkumulátort is be tudták préselni a motortérbe.

Az európai piac szempontjából a fontosabb újdonság az E 300 BlueTEC Hybrid nevű modell, ezt ugyanis nálunk is piacra dobják az év folyamán. Az autó elejében az E 250CDI-ből ismert négyhengeres dízelmotort találni 204 lóerővel és 500 newtonméteres nyomatékkal, amit egy 20 kilowattos elektromos motor segít. Ez így önmagában nem mond sokat, ám ha azt vesszük alapul, hogy az elektromos motor is 250 newtonméternyi nyomatékot produkál, akkor könnyen kiszámolható, hogy összesen 750 newtonméternyi nyomatékkal büszkélkedhet a dízel-hibrid Mercedes, ami nem hangzik rosszul. A Mercedes állítása szerint a 100 km/órás tempó eléréséhez mindössze 7,5 másodpercre van szükség, a végsebesség 242 km/óra, míg az átlagfogyasztás mindössze 4,2 liter és a szén-dioxid-kibocsátása 109 g/km.

Forrás: Mercedes-Benz
Az egész hibrid rendszert sikerült a motortérbe zsúfolni

Amerikában valószínűleg népszerűbb lesz majd az E 400 Hybrid, ennek a motorterében ugyanis egy 306 lóerős, 370 newtonméteres V6-os benzinest találni ugyanazzal a 20 kilowattos elektromos motorral és akkumulátorral, mint a dízel esetében. Mindkét hibrid start-stop funkciót, fékenergia-visszanyerő rendszert és egy úgynevezett "vitorlázó" üzemmódot kapott, ami azt jelenti, hogy bizonyos körülmények és sebesség mellett a belső égésű motorok lekapcsolódnak a hajtásból. A benzines hibrid csak szedán, a dízel viszont kombi karosszériával is rendelhető lesz az európai igényeknek megfelelően.

Forrás: Mercedes-Benz
Európában a dízel hibrid kombi karosszériával is elérhető lesz