Bemutatkozott a Peugeot 208 GTI

Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Peugeot 208 GTI. Az egyelőre még csak tanulmányautóként bemutatkozó kis hot hatch a legendás 205 GTI szellemiségét hozná vissza.
Vágólapra másolva!

Forrás: Peugeot
Kemény futómű, széles nyomtáv, erős fékek, 200 lóerő. Biztos jó lesz vezetni
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Bár a 208-as Peugeot nyár előtt nem érkezik meg a kereskedésekbe, a gyár máris a sportváltozat fejlesztésén munkálkodik. A Genfi Autószalonon bemutatkozó 208 GTI-vel az a Peugeot célja, hogy visszavegye a Renault Clio RS-től a legjobb kis hot hatchnek kijáró elismerést. A Peugeot 207 sportváltozatát Európa ezen felén RC néven forgalmazták, de soha nem lett olyan elismert, mint a nyolcvanas években legendás elődje, a 205 GTI. Egyelőre csak tanulmányautóként mutatkozik be a piros méregzsák, de nem kell hozzá nagy fantázia, hogy már a 2013-ban érkező szériaváltozatot lássuk benne.

Forrás: Peugeot
Típusjelzés a széles C oszlopon, ahogy a régi 205-ös GTI-nél is volt

Tulajdonképpen semmi olyan nincs benne, ami ne kerülhetne azonnal gyártásba. Motorja az RCZ-ből ismert 1,6 literes, 200 lóerős, turbós THP (ugyanez szolgál a 208 GTI házon belüli konkurensében, a Citroën DS3 Racingben is), a váltója hatfokozatú kézi, a futóművét jelentősen felkeményítették, a nyomtávokat elöl-hátul 36 mm-rel szélesítették ki, és a fékeket is nagyobb teljesítményűre (elöl 302, hátul 249 mm átmérőjű tárcsákkal) cserélték.

Forrás: Peugeot
A műszerek szokatlanul magasan vannak, de ez így lesz a normál 208-asban is

Természetesen a külsőt is megvadították, sportosabb lökhárítókat, küszöböket, hátsó tetőspoilert, krómozott kipufogót és 18 colos könnyűfém kerekeket szereltek a legvadabb 208-asra, a hűtőrács alsó lécei vagy a francia trikolór, vagy a brit Union Jack színeiben pompáznak, mivel ez a két ország a GTI legnagyobb piaca. A legendás 205 GTI-re utal a típusjelzés a széles C oszlopon és a hűtőrácson. Bár a menetteljesítményeket még nem árulták el, valószínűleg hét másodperc sem kell a százra gyorsuláshoz, és a 220 km/h-s végsebesség is meglesz.