Süppedős üléseket kapott az új Peugeot 208

Vágólapra másolva!
Néhány hete azzal kábít minket a Peugeot, hogy újra olyan nagyszerű hot hatch-et farag a 208-asból, amilyen a nyolcvanas években a 205 GTi volt. A genfi standon csupa meglepetés ért a kisautóban, melyből nem csak jó városi futkosó, hanem nagyszerű kis sportgép is válhat.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Egy új kisautó leleplezése mindig nagy esemény a Peugeot életében, hiszen ebben a kategóriában általában tarolnak a franciák. Nagyon sokat várnak az új 208-astól is, amely már első látásra elég jónak tűnik ahhoz, hogy gatyába rázza a márka kicsit szétcsúszott kisautó portfólióját. Megint sikerült egy vonzó apróságot rajzolni, bár nem volt nehéz dolguk a tervezőknek, elég volt csak munka közben a Citroën DS3-ra vetni egy-egy pillantást.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Bár kívül-belül sok a hasonlóság, a 208-as jól illeszkedik a márka mai arculatába és egyből Peugeot-ként lehet nézni rá. Már az alapmodell is olyan sportos, mint a régi GTi-ké, vagy éppen az RC-é. Bár nagynak látszik, sajnos kívül ez is terebélyesebb, mint belül, hátul már nagyon kicsinek tűnik a hely, 175 centimmel már hozzáér a fejem a tetőkárpithoz. Épp ezért lesz jó hot hatch belőle, mert a kormány mögött olyan mintha körénk öntötték volna a kocsit. Maga a kormány pedig szintén telitalálat, olyan kicsi, mint a régi utólagos sportkormányok, melyeket rendre kiszereltettek a rendőrök. A műszerek pedig olyan magasan vannak a műszerfal tetején, ahogy még soha nem láthattuk, de úgy tűnik, nem zavar majd a kilátásban, ahogy előre féltem tőle.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Furcsa, vagy inkább mégsem, hogy az ülések franciásan puhák, de olyan igazán, mint régen, ami egy kis nemzeti jelleget ad a csinos kisautónak. A standot teleszórták vele, hozzá képest a hibridek nem voltak túlreprezentálva, a legfeltűnőbb persze a piros RC kivitel volt, amely még csak tanulmány, de ha egyszer kész lesz, jó eséllyel lép majd a 205-ös nyomdokaiba.

Fotó: Hajdú D. András [origo]