Az 1000 lóerős Mustang fotóját is tuningolták

Vaddisznó
Vágólapra másolva!
Ötvenedik születésnapját egy 1000 lóerős Mustang-átalakítással ünnepli a Shelby cég, de a gyáriak nem pusztán az autót, hanem a sajtófotót is utólag tuningolták, hogy úgy tűnjön, mintha az autó önerőből felemelné az orrát. A cég elnöke szerint a manipulált képet csak cégen belüli viccnek szánták.
Vágólapra másolva!

Forrás: Shelby
Csak a motorháztető kúpjáról és a lökhárító légterelőjéről lehet felismerni

Carroll Shelby autóversenyző, az élő legenda ötven évvel ezelőtt készítette el az első Shelby Cobrát. A jeles évfordulót egy igazán különleges modellel ünnepli a Ford Mustangok tuningolásában nagymenő Shelby American társaság. Sőt, egész pontosan kettővel: az 550 lóerős Shelby GT 500 átépítéséből megszületett a Shelby 1000 versenypályára és utcára szánt változata is.

Forrás: Shelby
Photoshoppal tüntették el a talajt a kerekek alól
(Nagyobb felbontásért kattintson a képre!)

A szám itt is a lóerőre utal, az ellenőrzött körülmények közötti tombolást 1115 lóerőre bízták, utcára azonban "csak" 963 lóerőt bocsátanak, ami alig valamivel jelent kisebb fenyegetettséget a többi közlekedőre. Bődületes teljesítményével már a Bugatti Veyron szupersportautó közelében jár az amerikai tömegsportkocsi, melyet alaposan át kellett tervezni ahhoz, hogy elbírja a tomboló erőt.

Forrás: Shelby
A hajtáslánc sok elemét kicserélték, hogy bírja az akár 1115 lóerős teljesítményt

Az 5,4 literes V8-as motor új főtengelyt kapott, de kicserélték a hajtókarokat és a dugattyúkat is. Gyakorlatilag az egész hajtásláncot megváltoztatták, az új kompresszor mellé új hűtő-, kipufogó- és fékrendszert is kapott. Mennie kellett az eredeti kardántengelynek és a hátsó differenciálműnek, a hagyományosan egyszerű felépítésű futóműben pedig új rugóstagokra, valamint stabilizátorrúdra váltottak.

Forrás: Shelby
Kiegészítő műszerek teremtenek versenyhangulatot a beltérben

Kívül talán szándékosan nem vadították meg a Mustangot, csupán a módosított motorháztetőről és első légterelőről lehet felismerni a korlátozott darabszámban készülő csodaautót. Bár a Mustang Amerikában olcsón megkapható népautónak számít, ezúttal minden érdeklődőnek mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hiszen az utcai modell átalakítási költsége az eredeti kocsi árának háromszorosa, 150 000 dollár (kb. 33 millió forint), a pálya ördögét pedig további 5000 dollárért készítik fel a korlátok nélküli száguldásra.

Forrás: Shelby
Szupersportautókat megszégyenítően erős ritkaság lett a népsportkocsiból

A Ford kupé természetesen még ezzel sem közelíti meg a többszázmilliós Bugatti vételárát. A jövőbeli tulajdonosok részletes dokumentációt kapnak az átalakítás folyamatáról. Az ünnepi csodaautó a New Yorki Autószalonon mutatkozik be, de sajtófotókon már megcsodálható. A képeket figyelmesen szemlélve feltűnik, hogy az egyik képet a kocsihoz hasonlóan utólag tuningolták, hogy egy drag versenyautónak tűnjön, amely a hátsó kerékre érkező hatalmas nyomaték miatt elemeli az orrát a földről.

Nézze és hallgassa meg, mit tud a Shelby 1000!

A képen azonban látszik, hogy csupán - nem túl ügyesen - kimontírozták az utat a kerekek alól. A manipulációt nyilvánosságra hozó Jalopnik autós blognak küldött válaszában John Luft, a Shelby American elnöke elmondta, a kép valóban nem eredeti, azt azonban csak cégen belüli poénnak szánták, és csak véletlenül került bele a publikált fotósorozatba. Nem akartak szándékosan senkit sem félrevezetni, és úgy érzik, az autó, melyen olyan sokat dolgoztak, önmagáért beszél, és nincs is szüksége rá, hogy manipulált képekkel keltse fel az autórajongók figyelmét.