Kínában kerülnek piacra az elektromos Saabok

Vágólapra másolva!
Hivatalosan is tulajdonost váltott a Saab, Trollhättanben hamarosan megkezdhődhet az elektromos autók gyártása.
Vágólapra másolva!

A csődeljárás tárgyát képező eszközök eladásáról hétfőn végleges megállapodás született a Saab csődgondnoka és hongkongi NEVS (National Electric Vehicle Sweden) vállalat között. Az üzlet lezárását hosszú ideig késleltette a VW leányvállalata, a buszokat és tehergépjárműveket is gyártó Scania által is használt márkanév és logó tulajdonáról folyó vita.

A csődgondnok közleménye szerint a NEVS a Göteborg melletti Trollhättan üzem mellett használatba veheti a Saab 9-3-as sorozat technológiai platformját, valamint annak teszt- és fejlesztő létesítményeit is. A NEVS a 9-3-as sorozat platformjára épülő elektromos autót másfél éven belül tervezi piacra dobni. Az autók Saab név alatt, de nem a márka sast ábrázoló korábbi logójával kerülnek majd értékesítésre. A NEVS elsősorban a kínai piacra szánja gyártmányait az elektromos autók gyártását ösztönző állami beruházások miatt. A NEVS a megállapodás megkötését követően 75 fő felvételét jelentette be. A csőd előtt a Trollhättan üzem 3500 főt foglalkoztatott. Az eszközök vételárát nem hozták nyilvánosságra.

Forrás: SaabsUnited

Az előző tulajdonos, a luxussportkocsikat gyártó holland Spyker képtelen volt előteremteni a Saab adósságainak rendezéséhez szükséges összeget, így alig két évvel azt követően, hogy megvásárolta az amerikai General Motorstól, a 1947 óta működő Saab autógyárat be kellett zárnia. A Spyker hárommilliárd dollár kártérítésért perelte be a General Motorst, mivel szerinte szántszándékkal akadályozta a Saab működésének finanszírozásához szükséges tőke előteremtését. A Saab korábbi modelljeinek technológiai licencei a GM birtokában vannak. A GM együttműködést folytat Kínában az állami SAIC Motor Corp Ltd. autógyárral.

A NEVS a svéd-kínai Kai Johan Jiang vállalata, a National Modern Energy Holdings Ltd. százszázalékos tulajdonában van. "Elektromos autónk már hosszabb ideje fejlesztés alatt áll Kínában és Japánban. A gyártósorok megszerzésével most lehetőségünk nyílt a fejlesztés folytatására Trollhättanban" - közölte Kai Johan Jiang hétfőn.