A magyar családok felének nincs autója

Vágólapra másolva!
Csökkent az autók száma a diplomások és a középkorúak körében. Szervizt még mindig szakértelem alapján választanak a magyarok, de fontossá vált az ár is.  
Vágólapra másolva!

A magyar családok felének nincs autója, a hazai háztartások tulajdonában lévő autópark pedig a két évvel ezelőtti szinten stagnál - derül ki abból a felmérésből, amelyet a Bosch megrendelésére a Medián készített el 2008 és 2010 után immár harmadszor.

Az MTI-hez eljuttatott eredmények szerint az idén a magyarországi háztartások 45 százalékának volt autója; ez az arány nem változott 2010-hez képest, ugyanakkor mind lakóhely, mind életkor szerint vizsgálva átrendeződött a háztartások autóállománya 2012-re.

Míg Budapesten két év alatt nem változott érdemben az autók statisztikája, addig a vidéki városokban 2010-óta 8,4 százalékkal csökkent a gépjárművel rendelkező családok száma. Ezzel ellentétben növekedés figyelhető meg a - magyar lakosság 35,4 százalékának otthont adó - községekben, ahol a családokban előforduló autók száma két év alatt 5 százalékkal emelkedett.

Szakértelem alapján választunk szervizt

A kutatás megállapította, hogy míg az érettségivel rendelkező autósok tábora 2010 óta folyamatos növekedést mutat, addig 2012-ben 12,2 százalékkal kevesebb diplomásnak van autója a két évvel ezelőtti állapothoz képest.

Váltakozó képet mutat a korcsoport szerinti vizsgálat is. Míg a 30-39 évesek táborában az autók száma négy éve folyamatosan kiegyensúlyozott növekedést mutat, addig a 40-49 éves autótulajdonosok száma az elmúlt két évben 8,4 százalékkal csökkent, és mára a 2010-es szinthez képest is 5,2 százalékkal kevesebb ebben a korcsoportban a gépjárművel rendelkezők száma.

A Medián vizsgálta a szervizelési szokásokat is: négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. A Bosch kutatása rávilágított, hogy míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.