Vágólapra másolva!
Közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva módosulhatnak a gépjárművek műszaki ellenőrzésére vonatkozó uniós szabályok. Az Európai Unió 2020-ra felére akarja csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak számát. Ugyancsak változás lehet, hogy bűncselekménynek számítana a kilométeróra-visszatekerés.
Vágólapra másolva!

Az Európai Unió közlekedésért felelős miniszteri tanácsülésén ismét tárgyaltak a műszaki vizsgára vonatkozó uniós szabályok módosításáról hétfőn Luxemburgban, ahol Magyarországot Várhelyi Olivér nagykövet, a magyar uniós állandó képviselet helyettes vezetője képviselte. A most javasolt változtatások szerint a hatévesnél idősebb autókat évente kellene vizsgáztatni.

Várhelyi Olivér szerint az erről folyó egyeztetések még nagyon kezdeti szakaszban vannak, az viszont már most körvonalazódott, hogy ezt a tagállamok többsége nem támogatja. A bizottság azzal indokolja a javaslatot, mert adataik szerint az öt évnél idősebb járműveknél jelentősen megemelkedik a műszaki hibából fakadó halálesetek száma.

A tanácshoz közeli forrás szerint a jogszabály-módosítás a kilométeróra-csalókkal szemben is fel akar lépni, mert a tagállamok úgy ítélik meg, hogy ez a használtautó-piac jelentős részét érinti. Az óra-visszatekerés megakadályozása érdekében minden műszaki vizsgán rögzíteni kellene a kilométeróra állását, a műszer megpiszkálását pedig büntethetővé kellene tenni.